1

Onderwerp: wie kan me helpen?

Ik ben sinds kort aangestoken door het taartenmaak virus en vind t geweldig!
Maar heb wat vraagjes!

Ik wil zelf fondant maken en de spullen al in huis behalve de gelantine poeder, kan dit ook gewoon van die blaadjes zijn? Of waar kan ik die poeder kopen?

Hoe kun je met chocolade letters spuiten zodat ze toch wat hard worden?

Hebben jullie tips hoe je de fondant over de biscuit legt? Elke keer een heel gevecht!

Als je stapeltaart maakt hoe krijg je de taart dan heel/mooi van je werkblad af! Ik heb nu 2 taarten gemaakt en hannes dat nu met men bakpapiertje erin maar dat kan natuurlijk niet met een stapeltaart?!?

Als jullie een taart willen maken die groter is als jullie bakblikken of oven maken jullie dan meer biscuits en dan aan elkaar? Zoja hoe bevestig je dit dan zodat het 1 geheel blijft, behalve met de buttercream/slagroom en fondant? Of is het dan stevig genoeg??

Zo dat waren heel wat vragen, hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt
Groetjes Lian

Cogli l'attimo

Re: wie kan me helpen?

Ik zou als ik jou was even bij de FAQ kijken, daar vind je antwoord op (bijna) al je vragen.
Wat betreft dat gelatinepoeder, dat kun je gewoon hier in de webshop bestellen :)
Zoek dan wel op gelatinepoeder, niet gelantinepoeder, dat bestaat namelijk niet.

Veel succes en plezier, en mocht je na het lezen van de FAQ nog een vraagje hebben, stel gerust!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Re: wie kan me helpen?

Dat zijn heel veel vragen. Ik denk idd dat je de meeste antwoorden al wel ergens op het forum kan vinden. Misschien kan ik je nog een beetje helpen.

yld schreef:

Hoe kun je met chocolade letters spuiten zodat ze toch wat hard worden?

Chocola verwarmen, (dip je vinger in de chocola en dan tegen je lip, als het warm aanvoelt is het warm genoeg, dan laten afkoelen tot het koud aanvoelt tegen je lip om te bewerken) verder niets erin doen oid. Gewoon spuiten op een bakpapiertje en laten afkoelen. Word net zo hard als voor het smelten. Blijven proberen tot het lukt.

yld schreef:

Hebben jullie tips hoe je de fondant over de biscuit legt? Elke keer een heel gevecht!

Lap uitrollen en op je onderarmen of op een deegroller leggen. Dan midden van de fondant op het midden van de taart. Vanuit het midden aandrukken. In een spiraalvorm vanuit het midden naar buiten. Bij de hoek steeds met 1 hand de fondant optillen en met de andere zachtjes aandrukken. Ook weer in een spiraal van boven naar beneden de taart rond werken. millimeter voor millimeter.

yld schreef:

Als je stapeltaart maakt hoe krijg je de taart dan heel/mooi van je werkblad af! Ik heb nu 2 taarten gemaakt en hannes dat nu met men bakpapiertje erin maar dat kan natuurlijk niet met een stapeltaart?!?

Onder de taart leg je een taartkarton, iets kleiner dan de taart zodat die er niet onderuit steekt. Steek rietjes in de onderste taart, op het deel waar de andere op komt, voor stevigheid.

yld schreef:

Als jullie een taart willen maken die groter is als jullie bakblikken of oven maken jullie dan meer biscuits en dan aan elkaar? Zoja hoe bevestig je dit dan zodat het 1 geheel blijft, behalve met de buttercream/slagroom en fondant? Of is het dan stevig genoeg??

De taart hoeft niet veel te kunnen hebben mits het geen stapel is.
Dus gewoon naast elkaar leggen is voldoende. Zorg wel voor een stevige ondergrond (cakeboard oid) zodat de taart niet doormidden buigt.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!