1

Onderwerp: pikachu taart bekleden

hoi allemaal,

vraagje.moet over 2weken een pikachu taart maken voor 20personen hoeveel marsepein heb ik hier voor nodig als ik hem helemaal bekleed.

wie oh wie kan mij helpen.

liefde en passie voor taarten bakken.

2

Re: pikachu taart bekleden

kijk even hiernaast in de tabellen ;)  daar staan de taartmaten, voor hoeveel personen, hoeveel mix en hoeveel marsepein je nodig hebt. Marsepein is voldoende voor helemaal bekleden en wat decoraties. :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Carien schreef:

kijk even hiernaast in de tabellen ;)  daar staan de taartmaten, voor hoeveel personen, hoeveel mix en hoeveel marsepein je nodig hebt. Marsepein is voldoende voor helemaal bekleden en wat decoraties. :thumb:

dankje voor de tip,ben nog een beetje een amateur ;) .vraagje geld de hoeveel ook voor een taart die in de vorm van pickachu is gesneden.alvast bedankt.

4 Laatst bewerkt door Carien (03-01-2011 14:53)

tsja :think: wat is een pickachu? :o
De hoeveelheid is ruim voor de vorm taart die vermeld is; wanneer je binnen de grootte van die vorm blijft lijkt het me wel, maar als je veel inhammen enzo hebt... :think:

edit: ik heb 'm effe gegoogeld; wil je die in 3d maken? Dat lijkt me niet makkelijk zeg. Kun je niet een puzzel maken?

5

Carien schreef:

De hoeveelheid is ruim voor de vorm taart die vermeld is; wanneer je binnen de grootte van die vorm blijft lijkt het me wel, maar als je veel inhammen enzo hebt... :think:

edit: ik heb 'm effe gegoogeld; wil je die in 3d maken? Dat lijkt me niet makkelijk zeg. Kun je niet een puzzel maken?

liefst wel.was van plan een afbeelding uit te vergroten erop leggen en daarna de kapsel(moscovisch deeg) uit snijden.bedoel je een puzzelplaatje?

6

Wilmel schreef:
Carien schreef:

liefst wel.was van plan een afbeelding uit te vergroten erop leggen en daarna de kapsel(moscovisch deeg) uit snijden.bedoel je een puzzelplaatje?

pikachu is een figuur van pokemon.(wordt een kindertaart)

7

Voor 3D-taarten (zo'n uitsnede) is biscuit vaak te brokkelig, dan kun je beter cake gebruiken. Om de marsepein/fondant mooi te vormen om al die uitsteeksels en mooi aan te laten sluiten is best lastig.
Een puzzelplaatje is als een 'sticker' plat bovenop een ronde (of vierkante of...) taart net zoals deze http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=106768
dat is een stuk makkelijker

8

Carien schreef:

Voor 3D-taarten (zo'n uitsnede) is biscuit vaak te brokkelig, dan kun je beter cake gebruiken. Om de marsepein/fondant mooi te vormen om al die uitsteeksels en mooi aan te laten sluiten is best lastig.
Een puzzelplaatje is als een 'sticker' plat bovenop een ronde (of vierkante of...) taart net zoals deze http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=106768
dat is een stuk makkelijker

oh oke.maar wordt het dan niet te zoet met cake, de vulling moest met botercreme en aardbeienjam ?

of is er een cake recept die niet te zoet is.oh heb ergens gelezen dat je het eerst 30minuten moest invriezen dan uitsnijden,daarna vullen,weer eventjes in de vriezer dan bekleden.heb jij daar wel eens van gehoord en kan dat?

puzzelplaatje lijkt mij wel makkelijke :D r,maar wil dat jongetje niet terleurstellen.Hij kijkt er zo naar uit ;)

9

Ja, cake met die vulling wordt wel veel zoet denk ik.
En het kan ook wel denk ik, ik heb het tot nu toe alleen met cake gedaan (domweg omdat ik eerder nooit biscuit bakte). Volgens zeggen hier op het forum is biscuit minder geschikt.
Het is alleen erg lastig te bekleden, omdat je scherpe hoeken hebt.
Op tijd beginnen denk ik, dan heb je ruim de tijd (en misschien een gewoon kapsel in de vries voor het geval het niet lukt en je alsnog snel iets anders moet maken).

10

Cake wordt idd aangeraden bij 3D-taarten............maar als je een rechthoekige taart maakt en die in de vorm van pikachu snijdt, zou ik gewoon biscuit gebruiken. Wel het kapsel eerst invriezen, daarna snijdt het beter. Deze kun je dan ook gewoon vullen zonder dat het heel erg zoet wordt.

Ik neem aan dat zoiets gaat maken:
http://www.davidgeaney.com/images/Pikachu_Cake.jpg

11

Karin09 schreef:

Cake wordt idd aangeraden bij 3D-taarten............maar als je een rechthoekige taart maakt en die in de vorm van pikachu snijdt, zou ik gewoon biscuit gebruiken. Wel het kapsel eerst invriezen, daarna snijdt het beter. Deze kun je dan ook gewoon vullen zonder dat het heel erg zoet wordt.

Ik neem aan dat zoiets gaat maken:
http://www.davidgeaney.com/images/Pikachu_Cake.jpg

ja zoiets moet het worden.met wat heb jij het bekleed?of is dat opgespoten botercreme?

12

Carien schreef:

Ja, cake met die vulling wordt wel veel zoet denk ik.
En het kan ook wel denk ik, ik heb het tot nu toe alleen met cake gedaan (domweg omdat ik eerder nooit biscuit bakte). Volgens zeggen hier op het forum is biscuit minder geschikt.
Het is alleen erg lastig te bekleden, omdat je scherpe hoeken hebt.
Op tijd beginnen denk ik, dan heb je ruim de tijd (en misschien een gewoon kapsel in de vries voor het geval het niet lukt en je alsnog snel iets anders moet maken).

oke.ik zie wel wat het wordt is wel een uitdaging om te doen toch ;)wordt vervolgt. bedankt voor alle tips.

13

Sorry......plaatje wat ik liet zien heb ik van internet geplukt........... :o

Ben benieuwd hoe het nu gaat worden! Veel succes!

14 Laatst bewerkt door Wilmel (03-01-2011 20:21)

:D op hoop van zegen.

15

Karin09 schreef:

Sorry......plaatje wat ik liet zien heb ik van internet geplukt........... :o

Ben benieuwd hoe het nu gaat worden! Veel succes!

dankje.ben ook erg benieuwd,wordt wel een uitdaging ;)