1

Onderwerp: biscuit mix en eieren apart mixen?

ik wil vanavond een taartje gaan bakken van de funcakes biscuit mix. na veel gelezen te hebben ben ik er nog niet uit :o

moet ik nu ook eerst de eieren en suiker 10 kloppen en daarna de mix erdoorheen spatelen?

of kan ik alles bij elkaar doen en dan mixen?

ik hoop dat iemand mij kan helpen?

2

Re: biscuit mix en eieren apart mixen?

Mix en suiker? Welk recept ga je maken dan? En de biscuitmix erdoorheen spatelen? Dat is toch voor basisbiscuit?

Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt............

3

hoi hoi

ik heb het gelezen heb hier een link voor je wie weet kom je er dan uit.
http://www.keetie.com/pageID_6812821.html en werkt hij niet de link dan staat die tussen de howto's

hoop dat je verder komt

grtjes

4

de mix van funcakes heeft een erg duidelijke uitleg op de verpakking staan. als ik jou was zou ik deze beschrijving ook volgens, dus:

mix samen met eieren en water in een kom, 6-8 minuten op hoogste stand mixen en dan 2 minuten op laagste stand

en klaar is je mix!

N-Joy Cakes

5

Alles bij elkaar gooien (op kamertemp) en dan lekker 8 min de mixer op vol en 2 min op zacht.

Het lukt altijd :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

ok dank je wel!
ooh en haal 2 dingen door elkaar...
heb zoveel gelezen dat ik het allemaal door elkaar haal haha!
maar voor een mooi hoog kapsel kan ik dan alles bij elkaar "gooien" en mixen en dan bakken?
en gaat dit ook in een gewone springvorm of is het beter met "echte bakpannen uit de webshop?

7

linsjelins schreef:

ok dank je wel!
ooh en haal 2 dingen door elkaar...
heb zoveel gelezen dat ik het allemaal door elkaar haal haha!
maar voor een mooi hoog kapsel kan ik dan alles bij elkaar "gooien" en mixen en dan bakken?
en gaat dit ook in een gewone springvorm of is het beter met "echte bakpannen uit de webshop?

ik heb bakvormen uit de shop omdat ik heel erg veel bak vindt ik dit gewoon makkelijker.

een springvorm voldoet ook prima!!! maar let dan wel op je hoeveelheden mix die je gebruikt want de schema's van de site zijn gebasseerd op 7 cm hoge vormen. wil je ook zulke hoge taarten maken dan verhoog je je springvorm gewoon met bakpapier!

N-Joy Cakes

8

Als je een springvorm gebruikt zou ik wel de randen ophogen met bakpapier om een hoog kapsel te krijgen.

9

Ik neem aan dat je idd de mix hebt! Dan is het echt gewoon alles tegelijk mixen.

Ik bakte vroeger ook gewoon in een springvorm. Ging prima, maar ze zijn iets minder hoog dan de "echte" bakpan. Zolang je dat zelf niet erg vind en je springvorm nog goed is zou ik daar gewoon lekker mee verder gaan.
Wil je je taart hoger dan de springvorm dan kan je hem ophogen door een reep bakpapier langs de rand van de springvorm (aan de binnenkant) te doen die hoger is dan je bakvorm. Ik zelf vond dit altijd best wel een gedoe.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

10

nou bedankt allemaal hoor voor jullie snelle reacties!!!

ik ga het vanavond gewoon proberen, ik haal normaal de kapsels hier bij de bakker maar die zijn ook niet zo heel hoog, je kan hem net 2 keer doorsnijden en ik wil eigenlijk iets hoger proberen.
misschien dat ik vanmiddag nog ergens naartoe ga om een "echte" bakpan te kopen...

bedankt!