1

Onderwerp: Prinsessentaart

Volgende week wil ik mijn eerste prinsessentaart maken. Ik ga daarvoor de blanda gebruiken en deze op een ronde bakvorm van 20 cm zetten zodat de taart zeker voldoende is voor 18 personen. Nu vraag ik mij af of ik tussen de blanda en de ronde vorm een kartonnetje moet doen. Zelf dacht ik dat dit wel nodig is om de taart te kunnen aansnijden. Of ben ik hiermee verkeerd? En hoe maken jullie de opening om de beentjes door te steken?
Alvast bedankt!

Marie

2

Re: Prinsessentaart

Ik heb geen ervaring met prinsessen, maar bij het stapelen van taarten zou ik altijd kiezen voor een karton. En stutten ook trouwens  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

ja, zou ik doen!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

4

kartonnetje ertussen inderdaad. Wel zorgen dat het karton net iets kleiner (halve cm) is dan de onderkant van je taart, zodat hij er niet onderuit komt.

Ik maak altijd plaats voor benen met de appelboor. Wel ook even een gaatje in je kartonnetje maken voordat je hem stapelt, dan passen de benen er helemaal in.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Ik ben zoals mijn gebruikersnaam al zegt een beginnertje, en ook ik heb weer wat geleerd! Van dat kartonnetje tussen de taarten.

Nog een andere vraag over een barbie/prinsessentaart, hoe snij je de rok van de barbie? soort driehoek stukjes? En ik las al ergens dat je folie om de beentjes van de barbie kan/moet ? wikkelen..

(ik wil graag zo'n taart maken voor mijn dochters)

alvast bedankt

6

Inderdaad een kartonnetje ertussen dan kun je het bovenste deel erafhalen voor het aansnijden.
Ook wat rietjes in de taart prikken voor extra stevigheid (op de plek waar de bovenste komt, rietjes iets korter dan de taart hoog is)
Je snijdt net als bij iedere andere taart.
Het folie is om je barbie(kleding) te beschermen, anders krijgt ze taart op allerlei vreemde plekken ;)
Succes!

7

Kijk even bij de howto's http://www.deleukstetaarten.nl/howto/13/Barbie/  volgens mij is het dan helemaal duidelijk.
Succes!