1

Onderwerp: Taart snijden met taartzaag

kan iemand mij advies geven over het doorsnijden van mijn taart met een taartzaag. Ik heb er een van Wilton maar kreeg mijn taart niet mooi doorgesneden. Met een kartelmes heb ik eerst een inkeping gemaakt maar kreeg de taartzaag bijna niet door mijn taartje heen waardoor de lagen ook niet helemaal mooi zijn gesneden. De taart heb ik eerst wel goed laten afkoelen voordat ik ging snijden. Wat doe ik niet goed. Ligt het aan de taartzaag.
Wie kan mij helpen?

dank je wel.

groetjes Nathaly

groetjes van Nathaly

2

Re: Taart snijden met taartzaag

ik gebruik altijd biscuitmix en heb ook een taartzaag en nooit problemen! Ik zou het echt niet weten? Raar!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

3

Mag ik vragen welke taartzaag je gebruikt en wanneer je de taart in lagen snijd?

groetjes van Nathaly

4

Gekke vraag misschien, maar "zaag" je wel echt? Zie hier weleens dat men de zaag er als het ware doorheen wil trekken ipv zagen, dan gaat het niet goed. Even je kapsel in de vriezer leggen voor het zagen helpt ook. Dan idd een klein keepje , één hand bovenop je kapsel en dan rustig zagen. Succes!

5

ik denk dat het gewoon komt door de 'versheid' van je biscuit. Ik bak mijn taart wel eens een dag van te voren en daar kom je goed doorheen. Wanneer je op dezelfde dag bakt als vullen en decoreren enzo, dan maak ik altijd eerst een inkeping met een paletmesje en wanneer je dan echt zaagt, dan is er niets aan de hand hoor..

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

6

Ik heb de Wilton taart zaag en hij werkt perfect gelukkig, maar ik hou mijn taart zaag nooit boven in hou heb aan de zij kant want dan kan ik het beter sturen ;)  en dan duw je ook niet op de zaag want anders krijg je ook een inkepping tijdens het snijden :s
Als je hem aan de zij kant hou en zorg er gewoon voor dat de voetjes op de aanrecht blij krijg je wel een rechte snee en niet hard drukken op je taart als je gaat snijden :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

7

zelf heb ik er nooit problemen mee, ook niet bij net-afgebakken-biscuit!
Maar zoals El ook al zei, je moet wel een zaagbeweging maken en vooral m er niet doorheen 'sleuren'!! Gewoon rustig aan, dan lukt ie zeker weten wel!

8

Als ik dit lees ligt het echt aan mij.

Ik had er nog een vraagje over. Gebruiken jullie een grote taartzaag. Ik had namelijk een taartje van 20 cm en mijn taartzaag is 25 cm.
Ik hoor jullie reacties graag.
Alvast bedankt

groetjes van Nathaly

9

ik heb maar een 'maat' taartzaag... weet niet hoe groot ie is, is schat zo'n 30 cm, maar ik snij daar alles mee, van groot tot klein!  ;)

10

Spices schreef:

Ik heb de Wilton taart zaag en hij werkt perfect gelukkig, maar ik hou mijn taart zaag nooit boven in hou heb aan de zij kant want dan kan ik het beter sturen ;)  en dan duw je ook niet op de zaag want anders krijg je ook een inkepping tijdens het snijden :s
Als je hem aan de zij kant hou en zorg er gewoon voor dat de voetjes op de aanrecht blij krijg je wel een rechte snee en niet hard drukken op je taart als je gaat snijden :Y

Hallo Spices,

Je tip om de taartzaag aan de zijkant vast te houden heeft gewerkt.
Vandaag mijn taartje op deze manier doorgesneden en nu had ik geen problemen.
Bedankt

groetjes van Nathaly

11

Nathaly13 schreef:
Spices schreef:

Hallo Spices,

Je tip om de taartzaag aan de zijkant vast te houden heeft gewerkt.
Vandaag mijn taartje op deze manier doorgesneden en nu had ik geen problemen.
Bedankt

Ik ben blij dat ik jou hierbij kon helpen :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

"Gekke vraag misschien, maar "zaag" je wel echt? Zie hier weleens dat men de zaag er als het ware doorheen wil trekken ipv zagen, dan gaat het niet goed."

Daar heb je helemaal gelijk in, je moet zagen en niet erdoorheen hakken.  :/ gewoon de tijd nemen en zagen met beleid ;)

like it...love it....till you just can't resist !!!!