1

Onderwerp: Hoeveelheid biscuitmix voor schaaltje Action 15cm

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en zie wel de hoeveelheid die je moet gebruiken voor de schaaltjes van de Ikea maar niet van de Action.

Het schaaltje is 15 cm doorsnee en ik zie dat ze van de Ikea 12 en 20 cm zijn.

Is er iemand die weet welke hoeveelheid biscuitmix van Funcakes je moet gebruiken voor het schaaltje van 15 cm?
En hoe lang/kort moet het dan in de oven?

Ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben dan kan ik het gaan uitproberen.

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

2

Re: Hoeveelheid biscuitmix voor schaaltje Action 15cm

de straal van het 15cm schaaltje is 5/4 van 12cm. Dan is de inhoud 5/4 tot de 3e macht, dus 5/4 x 5/4 x 5/4 = 125/64 = 1,95 keer zoveel.

Dus alles wat je voor 12 gebruikt vermenigvuldigen met 1,95. Dan heb je wat je voor 15 nodig hebt.

3

Liessa schreef:

de straal van het 15cm schaaltje is 5/4 van 12cm. Dan is de inhoud 5/4 tot de 3e macht, dus 5/4 x 5/4 x 5/4 = 125/64 = 1,95 keer zoveel.

Dus alles wat je voor 12 gebruikt vermenigvuldigen met 1,95. Dan heb je wat je voor 15 nodig hebt.

:o oeps ik was geen kei in wiskunde vroeger, had ook niet gedacht dit ooit te hoeven toepassen in deze hobby maar ik wil je wel heel hartelijk bedanken voor deze duidelijke uitleg.

Hier kan ik weer mee verder, dank je wel!
:thumb:

Als je minder wiskundig bent aangelegd, kun je het vormpje ook gewoon even vullen met water :)
Voor iedere halve liter gebruik je 1 ei.

Als je trouwens iets niet kunt vinden met de zoekfunctie, staat het hoogstwaarschijnlijk in de FAQ.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Als je trouwens iets niet kunt vinden met de zoekfunctie, staat het hoogstwaarschijnlijk in de FAQ.

Ja daar heb je gelijk in dat vergeet ik dan weer:o
Bedankt voor de tip!