1

Onderwerp: (hulp gevraagd) Noten allergie.. toch ff checken

Ik wil cupcakes maken.. nu moet ik rekening houden met een noten allergie. Ik heb diverse topics gelezen.. maar ben toch nog een beetje bang :s

Dus graag hoor ik of ik het goed heb opgezocht, dit kan ik volgens mij gebruiken:

- Funcakes Mix voor Cupcakes (staat in de ingrediente lijst niks over noten)

- Fondant (ik zie dat Regalice helemaal note vrij is, hoe zit dit met de anderen merken?)

- Sugarflair Dusting Colours (ingredientelijst: dusting colours zijn vet-, noten- en glutenvrij.)

-Sugarflair Edible Lustre dust (ingredientenlijst: vetvrij, notenvrij en glutenvrij.)

- Parelmoer parels wit, roze en blauw (in de ingredientelijst staat niks bij over noten, bij anderen staat vermeld dat ze sporen kunnen bevatten.)

Wat ik dus niet heb terug kunnen vinden is fondant glazuur.. heb de van de webwinkel staat bij: Ingrediënten: suiker, glucosestroop (sulfiet), water, emulgator E471, voedingszuur E330.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..
Heb al rekening gehouden met de spullen schoonmaken etc..

Taarten zijn een hobby... eerder een verslaving;-)

Re: (hulp gevraagd) Noten allergie.. toch ff checken

je topic staat hier goed, dank voor het melden :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Let op: er zijn ook nog verschillende gróepen noten.

Zo is één van mijn tweeling MEGAallergisch voor pinda's, de andere helft voor cashewnoten maar kunnen ze weer wel zuivere amandelspijs en/of walnoten eten........

4

annick67 schreef:

Let op: er zijn ook nog verschillende gróepen noten.

Zo is één van mijn tweeling MEGAallergisch voor pinda's, de andere helft voor cashewnoten maar kunnen ze weer wel zuivere amandelspijs en/of walnoten eten........

Net ff gesmst.. en echt alle noten.
Dus ook alles wat mogelijk in aanraaking is gekomen is verboden..

Is wat ik heb opgezocht goed? Of heb ik iets gemist?

5

iig dan alle verpakkingen nieuw openmaken en zorgen dat je gereedschap superschoon is.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Tussendoor heel vaak je handen wassen en ZEKER weten dat ALLES waar je mee werkt extreem schoon is! Bijv. je bakvorm apart hiervoor houden (dus eigenlijk een andere/nieuwe kopen die je dan alleen voor dit soort situaties gebruikt) want je weet maar nooit..... er zal maar net 1 kruimeltje in blijven zitten.............................................

7

Al je producten zijn goed :).
En verder inderdaad heel goed letten op de hygiene!
Succes!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

8

Dankje.. heb alles wat ik gebruik nieuw gekocht..
En tafelzijl ook nieuw.. dus dan moet het goed komen :)