1

Onderwerp: grrrrr boetseren waarom lukt het niet?

heeft er iemand tips voor boetseren? In mijn hoofd zie ik altijd de prachtigste creaties maar uiteindelijk word het niet echt denderend.
Zijn er bijv. goede boeken over boetseren, misschien dat het dan wat makkelijker wordt  :o ?

2

Re: grrrrr boetseren waarom lukt het niet?

Ik heb van de bieb (lekker goedkoop ;) )  boekjes over fimoklei geleend. Heel handig als voorbeeld

3

Boetseren is ook niet mijn ding maar ik merk wel dat hoe vaker je het doet des te beter het gaat. Gewoon echt veel oefenen..... :+  en simpel beginnen!

4

Boetseren is ook echt niet mijn ding, maar net als Anneke merk ik dat je het gewoon vaker moet doen :+

En niet te moelijk denken. Gewoon alles versimpelen en dan is het vaak oo heel mooi.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

nou ik heb tot nu toe een nijntje en eenhello kitty gemaakt en dat is uiteindelijk wel gelukt maar de stress niet grappig meer hihi.

Ik zal eens kijken in de bieb voor zo'n boekje.

en boetseren jullie het liefste met fondant of marsepein?

Ik merk dat fondant veel soepeler is maar af en toe wat te soepen. Of moet ik er eerst thylose in doen en een poosje laten rustten? misschien ben ik gewoon wat ongeduldig en te veeleisend haha

6

fondant met tylose  :Y 15 min rusten is voldoende en dan kan je aan de slag  :thumb:

7

Inderdaad, zoals als gezegd, oefening baart kunst, dus vooral niet opgeven!
Waar ik zelf ook veel baat bij heb is stap-voor-stap voorbeelden volgen,  ( bv uit boeken van Maisie Parrish of Debbie Brown) en dan later kun je meer dingen zelf aanpassen en bedenken :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

8

of hier en daar een workshop volgen bv. annelies, zij is meesteres in boetseren en je hebt echt wat aan haar tips.

9

smarianne: ohh ja bij Annelies dat zou ik graag willen hoor  :Y , helaas zijn de workshops hier niet vaak in de buurt, maar als ik ooit de kans krijg dan weet ik het wel!

adrienne ik ga eens kijken bij die boeken, bedankt voor je tips!

karin09, 15 minuutjes maar dat valt idd nog mee, zoveel geduld heb ik nog wel  :lol:

het eerst volgende project is een carstaart. de vorige keer lukte het boetseren helemaal niet en werd het uiteindelijk een puzzelplaatje, ook wel leuk maar 3D vind ik zelf toch wel een stuk leuker staan op het taartje.

bedankt allemaal voor alle tips  :thumb: