1

Onderwerp: Duo taartzaag helpvraag

Ik weet ook niet zo goed hoe ik het in de titel moet omschrijven, maar het volgende doet zich voor.
Ik heb een duotaartzaag uit de shop, prima, helemaal geweldig dat ding.
Nu heb ik een nieuw zaagdraadje hiervoor gekocht en wat denk je hij is dus wat korter dan die er al op zit.
Gevolg is dat de nieuwe mooi strak zit en de oude heel los hangt. Nu heb ik er nog niets aan op deze manier.

Wie heeft dit ook meegemaakt?
Wie weet een oplossing?
Is er iemand die er 3 draadjes op heeft zitten, kan dit?
Dat zou wel heel makkelijk zijn, want dan heb ik in een keer vier lagen.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord, alvast bedankt.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

2

Re: Duo taartzaag helpvraag

Ik lees even mee...

Met zoete groet! Akire

3

Ik heb ook een dubbele taartzaag en mijn ervaring is dat de zaagjes na verloop van tijd wat uitrekken.Als je dan 1 nieuw zaagje gaat gebruiken gaat dat niet lekker meer. Ik heb dus gewoon allebei de zaagjes vervangen. Je kunt het trouwens ook heel goed met 1 zaagje doen hoor , gewoon de slechtste eraf halen en verder gaan met het enkele zaagje , het is alleen iets meer werk..

Succes !

Carpe Diem !

Herkenbaar! Ik heb heel verbaasd naar mijn zaag staan staren  :lol: Maar zoals Monique63 al zegt: 2 nieuwe draadjes  :thumb:

5

Bij mij is het onderste zaagje iets slapper dan de bovenste. Komt denk ik doordat ik de onderste vaker gebruik wordt omdat ik 3x snij. Eerst dus in een keer de onderste twee en dan dan voor de bovenste gebruik ik het onderste zaagje 1x.  :think:  misschien een beetje raar uitgelegd. Wel een goede tip om dan gelijk twee zaagjes te kopen  :thumb:

6

Wat een idee om twee zaagjes er op te zetten, was eigenlijk nog niet in me op gekomen :s
Ik gebruik altijd 1 zaagje, er zaag m'n taart daar een paar keer mee door, dat kan dus ook in 1 keer, wow.

Groetjes van Veerle

7

Is er ook iemand die er drie zaagjes op heeft zitten???
Wat denken jullie, zou dit kunnen??
Lijkt me wel verrekte handig, in een keer 4 lagen. :Y

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

8

mamski schreef:

Ik heb ook de duozaag en daar een extra zaagje op.
Dus drie zaagjes! :Y
De twee zaagjes die er al op zaten zitten strak en het derde zaagje is wat slap.
Het gaat op zich wel goed, maar je moet die losse goed in de gaten houden, want soms schuift hij net voordat je door gaat snijden.

9 Laatst bewerkt door Esther68 (30-12-2010 22:41)

liesje13 schreef:
mamski schreef:

Ik heb ook de duozaag en daar een extra zaagje op.
Dus drie zaagjes! :Y
De twee zaagjes die er al op zaten zitten strak en het derde zaagje is wat slap.
Het gaat op zich wel goed, maar je moet die losse goed in de gaten houden, want soms schuift hij net voordat je door gaat snijden.

Bij mijn duo-taartzaag kunnen de zaagjes er op tot 5 cm vanaf de steunen. Mijn kapsels zijn 7-8 cm hoog. Bij mij zou dit dus niet werken omdat ik dan geen gelijke lagen zou krijgen. Of ik moet de bovenste op dat gladde stuk zetten, zoals jullie waarschijnlijk doen, maar volgens mij is dit zo'n gedoe met het geglij dat ik het liever in 2x doe.