1

Onderwerp: hoe paddestoel cakjes maken?

Hallo,wij zoeken voor het verjaardagsfeestje voor ons dochtertje de beste manier om een paddestoelvorm te maken. We hebben zo van die marsepeinen plop figuurtjes om erbij te zetten, maar ik had er echt graag een heel 'plop-land' van gemaakt op een grote plaat.Met voor ieder kindje (25) een paddestoeltje van ongeveer 10 a 15cm.
Als iemand kan helpen met de vorm,of met nog leuke ideeën(bv treintje,boompjes,bloemen,bruggetjes,vijver enz enz)
alvast bedankt!!

2 Laatst bewerkt door joynme (29-12-2010 21:15)

Re: hoe paddestoel cakjes maken?

Ik ga je even laten verplaatsen naar bakken voor anderen. Of misschien wel naar bakken en vullen  :/

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Laten we er taartdecoratie algemeen van maken :) -----> naar daar....

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

Misschien een grotere paddestoel nemen met kleinere paddestoelen.

De voet van de paddestoel een cupcakeje ( of een rondje uitsteken met een uitsteekring in cake of de brownie pops mal)  en daar een kleine halve bol op.

Ik ga nog wat verder nadenken en volg het hier ook even verder.

5

Ik heb paddestoel cupcakes gemaakt....

http://www.mijnalbum.nl/Foto-4TVQ4MZM.jpg

Happiness is a CAKE!!

6

Das best heel groot hoor! 10 tot 15 cm. Zeker voor kinderen. Ik denk dat een cupcake maatje (6cm) zat is! Ik merk vaak dat de gewone cupcakes al teveel zijn voor een traktatie. Ik zou ze uit een gewone cupcake snijden, dus met een ronde uitsteker in de onderkant van een cupcake steken en met een mesje afwerken. Dan kun je ook nog cupcakes met bloemen bovenkantjes maken, een riviertje over 4 cupcakes laten lopen ofzo... en dan nog een bruggetje over de rivier... leuk!
Maar als je ze écht zo groot wilt hebben, zou ik inderdaad een plaat cake maken (of chocolade cake of brownie, iets stevigs) en daar rondjes uitsteken, en dan een blanda (12cm) erop. Maar zelfs een blanda vind ik al voor 2 volwassen personen.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

7

bedankt voor de reacties al, ik weet niet wat de ideale grootte is, ik keek maar naar de verhouding met de plop figuurtjes die ik al heb,deze zijn zo een 6cm hoog...misschien moet ik inderdaad 1grote paddestoel maken,en de kaboutertjes er gezellig samen onder zetten
wie nog ideetjes heeft...altijd welkom