Onderwerp: Marsepein hoe lang houdbaar?
Hoe lang kan ik marsepein die ik zelf gekleurd heb bewaren? Het is goed luchtdichtverpakt in huishoudfolie en zit in een afgesloten, donkere doos.
Alvast bedankt
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Marsepein hoe lang houdbaar?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoe lang kan ik marsepein die ik zelf gekleurd heb bewaren? Het is goed luchtdichtverpakt in huishoudfolie en zit in een afgesloten, donkere doos.
Alvast bedankt
Net zo lang als de marsepein zelf houdbaar is, tenzij je andere kleurstof hebt gebruikt die niet voor icing is.
Ja da s logisch maar de verpakking heb ik dus niet meer dus ik weet niet hoe lang die houdbaar is/was...
Weet je dan misschien hoe lang gemiddeld marsepein houdbaar is als je het koopt? Of kan je het proeven?
Nee, geen idee. Weet je nog wanneer je het ongeveer gekocht hebt? En heb je het verder wel schoon gehouden, geen kruimels o.i.d?
Aangezien marsepein voornamelijk suiker en vet is, zal het niet heel snel bederven hoor. Anders even bellen naar waar je het vandaan hebt.
Volgens mij is marsepein ong. een half jaar houdbaar. Anders idd zoals Suuz zegt even bellen...
Bedankt dames!
Denk dat ik het dan maar weggooi. Heb het gekocht in januari 2010.......dus dan is het denk ik niet meer goed. Ga bij het volgende pakket de verpakking met houdbaarheidsdatum maar bewaren. Hihi is wel handig.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Marsepein hoe lang houdbaar?