1

Onderwerp: Hoe strooisels vastplakken?

Ik wil binnenkort een slagroomtaart maken met strooisel aan de zijkant. Als ik een taart bij de bakker koop dan zit die strooisel altijd op een dun wit laagje geplakt. Wat voor spul is dat? Wat wordt daar meestal voor gebruikt?

De taart wordt een ronde taart uit een springvorm. Hoeveel strooisel denken jullie dat ik moet kopen om de zijkant helemaal rondom te doen? Ik wil deze strooisel gebruiken
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1573

2

Re: Hoe strooisels vastplakken?

Leg het strooisel op een dienblad of bord, wel een ruim laagje. Dan de zijkant van je taart besmeren met gewoon room of slagroom (met slagroomversteviger) en dan door het strooisel rollen. Daarna pas de bovenkant besmeren. Dan blijft er niets aan de bovenkant plakken en kun je de taart goed vasthouden tijdens het rollen (of deppen).
hoe groot is je taart? Er zit maar 25 gram in he, dus je zult een hoop nodig hebben!

3

Het is een taart van 24 cm. Als die bakjes met strooisel zijn altijd vrij klein vind ik. Kan je niet grotere hoeveelheden kopen?

4

Ik zou naar de xenos of supermarkt gaan (c1000 heeft de meeste bakspullen) en kijken wat ze daar aan strooisels van dokter oetker bijv. hebben. Anders heb je veel meer nodig dan 25 gram. Ik zou dan zeker 5 à 6 bakjes doen!

5

taart afsmeren met slagroom {bij voorkeur met versteviger} taart al op taartkarton hebben en dan op de linkerhand }als je rechts bent} omhoog houden en dan met een volle hand de strooisels tegen de zijkant duwen.