Onderwerp: Ajax logo
Ik heb net de vraag gekregen of ik een ajax taart wil maken..
maar hoe krijg ik het ajax logo op de taart? dat is met allemaal losse lijntjes?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Ajax logo
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb net de vraag gekregen of ik een ajax taart wil maken..
maar hoe krijg ik het ajax logo op de taart? dat is met allemaal losse lijntjes?
Hallo Suske,
Dat is wel een lastig logo om te maken.
Ik zou er een dun laagje witte fondant onder doen.
En dan daarop het logo puzzelen.
Succes ermee
Je kunt het met icing spuiten, of met je sugargun maken. Eerst het logo (in spiegelbeeld) in een insteekhoesje, dan met piping gel over het logo heen spuiten (heel dunne lijntjes), dan draai je het insteekhoesje om op je taart. De piping gel blijft dus op je taart achter. Daar spuit je dan weer overheen met royal icing, of met je sugargun lijntjes met fondant/marsepein.
Ander topic hierover: puzzelplaatje alleen lijnen
Dank jullie wel! we gaan het proberen!
Ik had deze week ook een ajax taart en heb de lijnen overgetrokken op bakpapier. Het bakpapier op de witte ronde lap gelegd en de lijnen er voorzichtig met een tool ingedrukt. Bakpapier eraf gehaald en de lijnen iets dieper gemaakt. Toen met de sugarcraftgun lijnen gemaakt en erin gelegd. De AJAX letters en naam heb ik van fondant+tylose gemaakt.
Ik maak eerst een ronde plak fondant, die laat ik 1 dag liggen om stevig te worden. Dan leg ik het geprinte Ajax logo er op en prik met een naald kleine gaatjes op de plaats van de lijnen. Zo om de cm ongeveer.
Met de sugar gun maak ik sliertjes, die ik dan weer op de geprikte lijnen plak. Werkt voor mij super eenvoudig
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Ajax logo