1

Onderwerp: HELP koppige vriend, AFSTRIJKEN!

hallo allemaal,

bij het beginnen van deze hobby goed dit forum in de gaten gehouden en wat onderzoek gedaan.

Afsmeren is volgens mij gewoon een mooi strak laagje botercreme op en om de taart smeren.

mijn vriend heeft er wat andere gedachten over en elke keer als ik er wat van zeg zegt hij dat er wel boter opzit

je ziet de taart er doorheen, hij smeert de boter erop en vervolgens schraapt hij het er weer af met zo'n druk dat er boter tussen de taartlagen in komt ( zelfde effect met dijkjes, maar dan moeilijker...)

er zit dus een ieniemie laagje op de taart, en eigenlijk gewoon niet.
Dit zie je natuurlijk ook als de fondant erop zit... tis niet mooi strak.

kan iemand een goed filmpje aanraden die ik hem kan sturen waarin het belang van een mooi laagje botercreme staat...???

beetje wanhopig, want de taart is voor woensdag...

groetjes Papillonne

La vie est pour apprendre à aimer est partager l'amour

2 Laatst bewerkt door Carina (06-12-2010 14:27)

Re: HELP koppige vriend, AFSTRIJKEN!

kijk eens bij youtube en vul aart bekleden in, dan heb je meteen heeel veel hits.  Kijk maar eens op deze http://www.youtube.com/watch?v=I7xsi_Ds … re=related Succees!

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

Waarom moeten die mannen zich toch met onze hobby bemoeien...
Zoek een eigen hobby!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ga me toch ook niet bemoeien met hoe hij zn hobby moet uitvoeren?!
Al smeer ik die taart af met poep...mijn keuze! :P

4

Handig dat filmpje, ik heb nog veel moeite met strak afsmeren dus ik ga dit filmpje een keer of 10 bekijken voordat ik mijn volgende taart ga maken!

Groetjes, Monica

5

angelavanderploeg schreef:

Precies! Mijn man, en zoon, komen echt niet binnen een straal van 2 meter wanneer ik bezig ben met een taart  :lol:

ik heb het ook hoor, als ik mijn uitstekers tevoorschijn haal gaat hij ermee vandoor!! :nooo   en dan nog de opmerking: "het is net kleien!!!"

argh...mannen! :grr:

like it...love it....till you just can't resist !!!!

7

angelavanderploeg schreef:

schijnt dat niet onzettend door dan?  ;)

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

8

*zingt voor zich uit*....

"Het aroma komt je tegemoet.....
zodra Angela haar taart met poep insmeren doet...."

(Die laatste regel is wat krom; dichterlijke vrijheid  :cool:)

:lol: lachuh met jullie!!!!!!!!!!

10 Laatst bewerkt door Ladymistique (06-02-2012 21:26)

ehmmmm de vent des huizes moet rotte.. de keuken is sowieso mijn domein tussen 5 en 6 en met pannekoeken bakken helemaal!
Hij komt ook wel met suggesties maar dan leg ik em uit waarom ik het zo doe of waarom niet..
en als ik daar mee klaar ben mis ik een bolletje marsepein om fondant. oh ja en een vingerstreep in mijn vulling :rolleyes:  :)

ik heb hier ook wel taartjes voorbij zien komen die echt een uber dun laagje erop hebben en de ander smeert het net anders, bij mij zijn de zijkanten echt gevarieëerd qua dikte puur vanwege de structuur van de taart zelf.. en de bovenkant echt mini skuul laagje.

Groetjes Carla.

11

Ligt er idd hoe strak je taart uit de vorm komt, hoe minder 'ongerechtigheden' hoe minder bc je hoeft te gebruiken om'm strak te krijgen.
En hier is manlief helemaal enthousiast, komt met ideeën e.d. en heeft een heel vaste hand wat betreft iets uitsnijden. Uitbuiten dus, die handige vent :9  :D