1 Laatst bewerkt door Antwan (28-12-2010 17:27)

Onderwerp: nieuwjaarstaart, is deze wel leuk?

Hoi!
Ik ben nog niet zolang bezig met taarten decoreren. Nu heeft iemand mij gevraagd of ik een nieuwjaarstaart wil maken. (Gelukkig ligt de lat bij haar niet hoog  :) )

Ik heb op de pc een tekeningetje gemaakt, zouden jullie even willen meekijken of dit ontwerp wel leuk is. Moet ik er nog iets aan veranderen?
Enne...vraag 1: hoe maak ik de dunne lijntjes naar het vuurwerk toe? En vraag 2: De onderste helft zou dan helemaal zwart worden, wordt dit niet te donker? Heb nog nooit met zwart gewerkt, dus ik kan het effect niet inschatten.

Hier dus de tekening: (de hoeken maar even wegdenken, en de letters onderin moeten ook netter.....) Vast bedankt voor de eventuele tips en het meedenken!

http://img402.imageshack.us/img402/3690/taartontwerp1.jpg

Bij elke gelegenheid taart......tot het je neusgaten uitkomt.......

2

Re: nieuwjaarstaart, is deze wel leuk?

Plaatje upload doet het niet, wat doe ik nu weer fout?  :nooo

3

voor de link [img]zetten en[/img] erachter ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

er stond een slash op het einde, die heb ik weggehaald, nu doet je plaatje het :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Leuk ontwerp.

Dunne lijntjes met sugargun.

Zwart niet zelf maken, maar kopen anders wordt het nooit zwart.

Succes

Groetjes en veel bakplezier,
Lucy

ik vind het een leuk plaatj voor op een taart!
ik zou  de lijntjes met een sugargun doen, en als je die niet hebt toch maar gewoon hele dunne slangetjes rollen.
ik vind em trouwens niet te donker hoor!

als je nou toch twijfelt of dit niet te moeilijk is, als je oud en nieuw intypt bij zoeken dan zie je hele mooi oud en nieuw taarten in de vorm van een klok.
heel makkelijk, maar ziet er heel sjiek uit!
Maar dit ontwerp is ook super hoor! :thumb:

Ik zing mijn eigen wijsje!

7

Kleuren doen een beetje denken aan Huis Anubis-taarten...........als je daarop zoekt kun je ongeveer zien hoe het overkomt....

Als je dan het geel wat goudkleur meegeeft, wordt het best een leuke taart!!!!

8

Dat lijkt me zeker een leuke taart worden!  :Y
Dunne lijntjes kun je tekenen met een speciale pen, maar ook rollen van fondant of marsepein. Wanneer je een sliert rolt met een smoother (of iets dergelijks, een plat ding wat niet plakt aan je materiaal), kun je een heel smal, overal even dik, sliertje maken ( :s als u begrijpt wat ik bedoel :o ). Jet kan natuurlijk ook met een SugarCraftGun, maar weet niet of je die (al) hebt.
Zwart echt zwart kleuren kan lastig zijn, je kunt ook kant en klaar zwart kopen, maar dat schijnt erg te plakken. Ik maak zwart met SugarFlair kleurpasta en dat wordt echt donker (na een dag).
Sorry voor dit niet altijd even duidelijke verhaal, hoop dat je er iets mee kunt
Succes :thumb:

9

Als je geen Sugargun hebt zou je de lijntjes ook kunnen maken met royal icing of misschien zelfs met stevige botercreme (ik werk daar nooit mee maar hiervoor lijkt het me geschikt?). Dat kun je dan gewoon in zo'n stevig plastic druk-en-sluitzakje doen, héél klein hoekje erafknippen en dan kun je er mooie regelmatige lijntjes mee spuiten (wel eerst even oefenen op een stukje keukenpapier).

Ik vind het trouwens een leuk ontwerpje! Alleen de letters zijn misschien wat klein, maar dat merk je tijdens het maken wel!

10

Ha, wat fijn zoveel reacties! Enne....bedankt voor het corrigeren van mijn upload!

Ik heb het zwarte fondant kant en klaar, zat in het starterspakketje wat ik hier gekocht heb. Dus dat zal we goed gaan denk ik.
Een sugargun heb ik niet. Ik denk dat ik het maar eens ga proberen om heeeele dunne slangetjes te maken...... Anders ga ik  nog maar weer even naar ons plaatselijke bak-en-kook-winkeltje om te kijken of ze daar een pen ofzo hebben

Er werd hier ook gezegd om het geel wat goudkleur mee te geven..... hoe doe ik dat dan?

In ieder geval: ik hou het dan maar bij dit ontwerp en zie wel waar het schip (niet?) strandt.
Bedankt voor de tips!!!!

11

Leuk ontwerp hoor.

Ik las gisteren dat iemand slierten maakt van marsepein met een injectiespuitje. Misschien is dat een idee?
Spuiten kan natuurlijk ook maar daar moet je wel ervaring mee hebben.

Ik zou in de huisjes wat verlichte raampjes maken. Dan is het niet zo'n zwart geheel.
Of met wat witte marsepein sneeuw op de daken maken?

Succes ermee!

12

Goud maak je met goudpoeder (eetbare vanzelf); je maakt de dingen van gele marsepein/fondant en dust of verft dan het goudpoeder erover.
Dusten is met een droge zachte kwast het poeder aanbrengen op de fondant/marsepein (dus op de gemaakte versiering).
Je kunt met datzelfde poeder verven door een beetje te vermengen met een paar druppels heldere, sterke alcohol (rum/wodka/...). De alcohol verdampt snel en laat daardoor geen vlekken achter (wat wel zou gebeuren wanneer je water gebruikt).

13 Laatst bewerkt door kristien (31-12-2010 09:15)

Ik heb pas nog een taart gezien hier op het forum (maar was een taart van vorig jaar geloof ik), ook met zo'n zwarte skyline, en die vond ik alleszins heel mooi. (ik kan hem niet meer vinden)Succes met de jouwe!

14

kristien schreef:

Ik heb pas nog een taart gezien hier op het forum (maar was een taart van vorig jaar geloof ik), ook met zo'n zwarte skyline, en die vond ik alleszins heel mooi. (ik kan hem niet meer vinden)Succes met de jouwe!

kan zijn dat die van mij is, ik heb n skyline op de zijkant gedaan :Y
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=91092

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

15

Zo heee, die zwarte skyline van die laatste taart is wel heel erg mooi!
Ik heb uiteindelijk toch die zwarte skyline maar niet gedaan. Ik heb een foto van mijn taart in het topic "parade" gezet.

Er valt nog veeeeeeel te leren (en nog veel meer te oefenen!! :) )

Bedankt voor alle tips!