1

Onderwerp: bloemen drogen in glaasjes; insmeren met crisco?

Ik had prachtige bloemetjes (volgens mijzelf dan :o  ;) ) te drogen gelegd in ondiepe, ronde glaasjes, zodat de blaadjes straks mooi opstaan. Alleen met het uit de glaasjes halen, bleken ze vastgeplakt te zitten en ja, dus kapot. :grr:

Hoe voorkom je dit? Glaasjes insmeren met Crisco, of folie in de glaasjes of ..... :think: ?

(En ja, ik weet dat je daar speciale droogdopjes oid voor kunt kopen, maar ik heb me al helemaal arm gekocht aan spullen (beginner), dus dat gaat even niet :nooo en ik vind eierdopjes wat te steil)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: bloemen drogen in glaasjes; insmeren met crisco?

ik heb bij de xenos plastic amuse bakjes gekocht voor 1,99 en daar blijven ze niet in plakken (bij mij dan) en anders is een stukje huishoud/vershoud folie of bakpapier eronder leggen misschien een optie?

N-Joy Cakes

3

ik smeer het in met crisco, heeeel dun laagje, het duurt alleen iets langer voordat ze helemaal droog zijn, de onderkant dan he :)
ennuh...het is wel vervelend om daarna de glazen af te wassen, tenminste ik moet het met de hand doen bij gebrek aan een vaatmachine... :9

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

4

je kan zetmeel in de glaasjes "poederen" of je kan bloemen ook laten drogen in een eierkartonnetje, daar plakken ze ook niet aan vast.

5

ik ga zodadelijk het eierkartonnetje proberen....op hoop van zegen dat het goed gaat  :+

6

Zou zeggen met huishoudfolie of poedersuiker/maizena, dan heb je niet die plakkerige troep op je glazen en je bloemen.
Crisco is lastig van je spullen af te krijgen en geeft een vettig laagje op je bloem.

7

ik heb later vershoudfolie in de glaasjes gedaan en daar de bloemetjes in. Het drogen gaat dan langzamer, maar bij het eruit halen (heeel voorzichtig) bleven de bloemetjes tenminste wel heel. Ik vond voor mijn taart toen ( http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=127490 ) een eierdoos te steil

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik zou geen crisco gebruiken hoor, en al helemaal niet als je je bloem nog wilt dusten.
Het beste werkt inderdaad bestuiven met maizena, zoals Noompie al zei.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

9

Ik maak van een velletje keukenrol een soort tulbandje en daar laat ik mijn roosjes in drogen. Of ik bind er een stukje plastic folie omheen zodat het blijft zitten en als het dan droog genoeg is haal ik het weg.

10

Ik knip 'reepjes' van lege wc rolletjes, doe daar folie overheen (niet te strak) en daar laat ik mijn bloemen op drogen..