1

Onderwerp: Jullie favoriete recept van appelbeignets

Wie o wie heeft een heerlijk recept voor appelbeignets en wil die met mij delen??  :D

Ik heb vandaag een receptje uitgeprobeerd maar deze viel tegen. De buitenkant van de appelbeignets werd zacht en de appels die ik erin had gedaan bleken zuur.  :(

Bij de ingezonden recept staat geen recept voor appelbeignets. Dus als je een heerlijk recept voor mij weet, graag!!

2

Re: Jullie favoriete recept van appelbeignets

Idd geen zure appels gebruiken en anders misschien eerst even door de (kaneel)suiker halen voor je ze in het beslag doet? Ik maak beslag van zelfrijzend bakmeel met spa rood. Bakt lekker luchtig.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Dank je wel voor je reactie. 

Heb je misschien het recept voor me; dus met de exacte hoeveelheden van alles erbij?

4

Ik heb van alles geprobeerd, maar de lekkerste die ik ooit heb gemaakt kwamen van Koopmans...  :o  :o  :o  :o  :o

5

Sofia schreef:

Dank je wel voor je reactie. 

Heb je misschien het recept voor me; dus met de exacte hoeveelheden van alles erbij?

:o ehh....... zo veel meel als je nodig denkt te hebben en zoveel spa dat het een mooi beslagje wordt.....  :o
Ik ben nooit zo van de exacte recepten als het niet noodzakelijk is... (Als je er echt om zit te springen dan wil ik het wel voor je nameten, maar ik bak dus pas de 31ste.............. :+ .)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Poptie schreef:

Ik heb van alles geprobeerd, maar de lekkerste die ik ooit heb gemaakt kwamen van Koopmans...  :o  :o  :o  :o  :o

Bestaat er dan ook een koopmans mix voor appelbeignets? Wist ik niet.  :o

Weet je: ik maak het liefst alles zonder mix. Maar bedankt voor de tip (kan van pas komen als het met zelfgemaakte beslag niet lukt!).  ;)

7

Mirjam5 schreef:

:o ehh....... zo veel meel als je nodig denkt te hebben en zoveel spa dat het een mooi beslagje wordt.....  :o
Ik ben nooit zo van de exacte recepten als het niet noodzakelijk is... (Als je er echt om zit te springen dan wil ik het wel voor je nameten, maar ik bak dus pas de 31ste.............. :+ .)

Dus in het beslag gaat alleen zelfrijzend bakmeel en spa rood? Verder geen andere ingrediënten?

8

Maakt echt niemand anders zelf appelbeignets?

9

Gooi het eens door google, kom je meer recepten tegen dan je lief zijn.

Ik maak ze zelf overigens ook met de mix van koopmans.

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

10

wij maken altijd appelbeignets met bloem (weet even niet meer zeker, maar denk zelfrijzende) en bruin tafelbier. Geeft wat meer smaak dan spa, maar écht geen biersmaak ofzo...

verhoudingen weet ik ff niet, maar kan dit wel morgen nakijken op het werk, daar heb ik het neergeschreven

11

Pebbles schreef:

Gooi het eens door google, kom je meer recepten tegen dan je lief zijn.

Ik maak ze zelf overigens ook met de mix van koopmans.

Dat receptje dat ik had geprobeerd had ik dus gegoogeld en is niet goed uitgekomen. Helaas. Vandaar dat ik vraag naar een recept die iemand vaker heeft gemaakt en goed is.  ;)

12

V!cky schreef:

wij maken altijd appelbeignets met bloem (weet even niet meer zeker, maar denk zelfrijzende) en bruin tafelbier. Geeft wat meer smaak dan spa, maar écht geen biersmaak ofzo...

verhoudingen weet ik ff niet, maar kan dit wel morgen nakijken op het werk, daar heb ik het neergeschreven

Als je dat voor me zou willen doen, graag!  :Y

13

Even gecheckt:

• 1/2 kg bloem
    1 fles (750 ml.) bruin tafelbier, bv. piedboeuf 1,5% alc.(België)
    scheutje spuitwater

Wikipedia heeft me ook geleerd dat tafelbier in NL minder populair is, en evt. kan "nagemaakt" worden door gewoon bruin bier aan te lengen met (spuit)water....  :lol:

weet wel niet meer precies hoeveel appeltjes je door het beslag kan halen, maar het deeg is wel snel bijgemaakt hé... je kan ook beginnen met de helft als het voor een kleine groep is. Wij gebruiken meestal jonagoldappeltjes, beetje zoet maar niet té.

Smakelijk zou ik zo zeggen!

14

Dank je wel voor het opzoeken van het recept Vicky.  :thumb:

15

Hopelijk lukken ze goed! Ben al benieuwd  :Y

16

Wij maken appelbeignets met bladerdeeg  :)
Bladerdeeg rondje uitsteken, plak appel er op (goudrenet) en in het midden een stukje spijs, paar rozijntjes en eventueel een amareen. Dan weer een plakje bladerdeeg en de beide plakjes goed vastplakken. Bakken in de olie op 190 graden. Als de appelbeignets gaar zijn even laten uitlekken op keukenpapier en ze vervolgens door de kaneelsuiker halen.
Et voilá...de lekkerste appelbeignets ter wereld!  :lol:

17

@Desirée: dat is een makkelijk recept!!  :D

Welke nu te maken?  :lol:

18 Laatst bewerkt door djehr (30-12-2010 08:01)

Sofia schreef:

@Desirée: dat is een makkelijk recept!!  :D

Heb ik van mijn schoonvader geleerd; die was vroeger bakker  ;)
En het voordeel van bladerdeeg is dat ze de volgende dag ook nog lekker zijn.Wij maken altijd een deel voor de frituur en een deel voor de oven. Zelfde recept verschillende afbak methode en allebei heerlijk  :Y

19

hallo ik maak mijn appelbeignets met het zelfde beslag als van de oliebollen maar dan een beetje dunner beslag.Ik schil mijn appels haal het klokhuis eruit met een appelboor snij ze in plakken van circa 1/2 cm dik leg ze in een schaaltje strooi er suiker en kaneel over zo stapel je in een schaal alles op en laat dat een uurtje staan .Je haalt ze door het beslag en bak ze lekker bruin .Hier is het een succes ook met banaan en ananas.hier zijn ze zo op .
  Nou ik wens jullei een zalig uiteinde en een gezond 2011 toe

groetjes alfien

20

Ik maak ieder jaar appelbeignets gewoon met de mix van koopmans, iedereen vindt ze heerlijk ;)
oja, ik koop altijd goudreneitte voor ja eigenlijk zo goed als alles met appel

x. kim