1

Onderwerp: Wie kan mij helpen! zilver verven

Voor vrijdag moet ik een nieuwjaarstaartje afhebben en wil ik bepaalde dingen zilver kleuren.
Ik heb daarvoor rainbow dust jewel silver gekocht en ook rejuvenator spirit.
Je kan dan lichtgrijze marsepein dusten of de dust mengen met alcohol en dan verven.
Als ik het alleen dust dan blijft het niet goed zitten.....maar mss doe ik ook wel iets verkeerd.
Nu wil ik het gaan verven maar nu vraag ik mij af hoeveel dust ik met de alcohol moet mengen.

Kan iemand mij helpen  :s

Groetjes Marianne

2

Re: Wie kan mij helpen! zilver verven

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/97/H … f+zilver?/

Dusten is idd minder intens dan verven...........

Een drupje alcohol staat er.........

3

Thx voor je berichtje.
Ik heb het zo ook al geprobeerd maar op de een of andere manier lukt het mij niet.
Ik zal wel iets verkeerd doen maar we gaan verder met vogelen.

4

Heb even je titel wat meer inhoud gegeven...

Je kunt een tweede laagje proberen als het eerste laagje niet goed genoeg dekt. Of minder alcohol gebruiken.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Paloma van Taarten Centrum verkoopt hele mooie flesjes met silver, die breng je met een kwast aan of een stukje spons.
Er zijn verschillende kleuren van, super zijn ze.
Het heet,
Silver sheen airbrush colour van het merk America Color.
Het is geen poeder.

Veel taart plezier

6

Mijn ervaring is dat het schilderen met zowel goud als zilver streperig wordt en blijft, ook na meerdere malen schilderen. :s

Het beste resultaat dat ik tot nu toe heb gehad is met alleen dusten (niet schilderen) op zilverkleurige ondergrond....

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

Annelies schreef:

Mijn ervaring is dat het schilderen met zowel goud als zilver streperig wordt en blijft, ook na meerdere malen schilderen. :s

Het beste resultaat dat ik tot nu toe heb gehad is met alleen dusten (niet schilderen) op zilverkleurige ondergrond....

Dat had ik ook al ergens gelezen.
Mag ik vragen wel dust jij gebruikt?
Want ik heb het idee dat wat ik heb gekocht (rainbow dust jewel silver) niet het juiste is.....lijkt meer op glitters.
Ik hoor graag van je.

Groetjes Marianne

mvdkolk schreef:

Want ik heb het idee dat wat ik heb gekocht (rainbow dust jewel silver) niet het juiste is.....lijkt meer op glitters.

heb het even opgezocht, en je hebt inderdaad de verkeerde :Y dat zijn decorative sparkles en zijn meer voor klein oppervlakten flink te laten sprankelen of wat glitters over je taart te sprinkelen. De glitters die je nu hebt zijn de grof, je hebt echt poeders nodig

dit: is bijv zilver dust die wel goed werkt:
deze of deze

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

tipsytaartje schreef:
mvdkolk schreef:

heb het even opgezocht, en je hebt inderdaad de verkeerde :Y dat zijn decorative sparkles en zijn meer voor klein oppervlakten flink te laten sprankelen of wat glitters over je taart te sprinkelen. De glitters die je nu hebt zijn de grof, je hebt echt poeders nodig

dit: is bijv zilver dust die wel goed werkt:
deze of deze

Dat dacht ik idd al....ik ging al twijfelen aan mezelf omdat het maar niet lukte.
Dan ga ik de andere maar eens kopen/bestellen.....heel erg bedankt voor het opzoeken.
Ga morgen dan maar naar Veenendaal en kijken of Pipoos het heeft.
En anders maar geen zilver maar veel glitters

10

wat ikerg fijn vind voor zilver is de spray.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … bdd195ce04

Liefs, Zanoni

11

Ik zit even mee te lezen, maar de sprays heb ik ook wel eens naar gekeken, vroeg me alleen af hoe lang je ermee doet, vind ze namelijk behoorlijk prijzig  :o

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2012!!

12

ik vind het wel lastig te omschrijven hoe lang je ermee doet, ik heb meerdere dezelfde sprays namelijk en haal ze nog wel eens door elkaar. Maar weet iig wel dat ik met 1 spray 6 taarten had gedaan en daarna nog over was :Y

groetjes Tirza     

13

Hoi hoi,

Zou ik ook iets anders kunnen gebruiken dan een drupje alcohol??

Groetjess

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

14

de alcohol vervliegt  :Y
je zou het met water kunnen doen, maar het vocht tast dan sneller je fondant aan en bij alcohol is dat niet

groetjes Tirza     

15

ik ken het niet met de dust, maar heb zelf vorige week de spray gebruikt en vond die erg prettig werken (wel met zo'n hulpmiddel) Volgens mij kan je best lang met zo'n spuitbus.

Groetjes Kamani