1

Onderwerp: ijstaart decoreren

kan je op een ijstaart ook een print maken?
met wat kan je zoal eeen ijstaart versieren (geen plastiek dingetjes natuurlijk)
kan er fondant of marsepein op?
slagroom?

Groetjes,
Vivke

2

Re: ijstaart decoreren

Of er een print op kan weet ik niet, ik denk het wel. Je kan ze versieren met bv. een marsepeinen figuurtje of chocolade versiering (hartjes of sterretjes of zo). Bekleden met marsepein of fondant denk ik niet want er zit natuurlijk erg veel vocht in een ijstaart en zoiets moet natuurlijk een beetje ontdooien voor je het kan opeten. Slagroom kan wel, deze bevriest wel een beetje maar kan volgens mij wel.

groetjes Sarah

3

ik zou graag een "besneeuwde" berg maken
ik denk dat ik na er witte choclalde schilfers of gemalen cocos ga rond (dat laatste in dien het ingevroren kan worden)

als versiering marsepeinen sleetje, kerstboompje...

andere suggestie om sneeuw te maken dat ik eventueel mee kan invriezen?

Groetjes,
Vivke

4

Ik had een ijstaart gemaakt met royal icing als sneeuw. Had het dan wel niet ingevroren en erop gedaan voor het serveren. Maar ging goed.
Decoratie van fondant.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DQHO4VNO.jpg

Groetjes Iris

"We zijn stuk voor stuk engelen met slechts 1 vleugel, en we kunnen vliegen door elkaar te omhelzen!"  Citaat L. de Crescenzo

5

hmm, mooi!
ik zou iets willen dat ik mee kan invriezen omdat ik de avond zelf om te serveren weinig tijd heb

Groetjes,
Vivke

6

niemand ideeën met wat ik de taart kan bekleden dat mee in de vriezer kan? en met de ijstaart mee opgegegeten?

botercreme?

ik wil hem wel  versieren met slagroom maar wat met de overschot?
die moet toch mee de vriezer in kunnen om later verder op te kunnen eten

Groetjes,
Vivke