Re: een taart met veul plooien, expres!!
heel apart en prachtig uitgevoerd!
www.label6.nl
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » een taart met veul plooien, expres!!
heel apart en prachtig uitgevoerd!
Prachtig hoor!
En ook ik ben heel benieuwd hoe je dit hebt gedaan 
Wauw Wendy deze is weer tres chique hé .....zo met al die plooien !!!!Een echte
taart

die plooien, die bloemen, net niet echt, zo mooi
('t is toch wel allemaal fondant hè?
)
En ik ben ook benieuwd. Plooien zijn super en origineel, maar ook je bloemen zijn prachtig.
Prachtig!
Ik blijf ook even meelezen voor de uitleg... 
Gaaf, mooi gemaakt!
WOW di tschreeuwt om een How to
Ziet er supersjiek uit.
die is mooi, ben heel benieuwd hoe je dit gedaan heb
G E W E L D I G !!! Chapeau.
Wauwww wat een poepie sjieke taart. Oke die how-to kan nu vast niet meer uitblijven toch
?
Heb me geabbonneerd, moet echt weten hoe dit kan.
Wauw!!! Wat ontzettend mooi gedaan! Die plooien! Die bloemen! Ik raak niet uitgekeken! Mijn man roept al vrolijk dat ik deze moet maken als mijn schoonmoeder jarig is, maar dat gaat me noooooooit lukken!! Echt gaaf zeg! En ook ik wacht vol spanning op de how to natuurlijk!
Ik ga meteen even je andere taarten checken!!
Net als iedereen gil ik: HOW TO!!!!
Ben ook erg benieuwd!
Vind deze manier altijd zo mooi maar heb geen idee hoe het gedaan wordt!
Wow wat gaaf gedaan! Ik ben ook heel erg benieuwd hoe!
Wow wat gaaf gedaan! Ik ben ook heel erg benieuwd hoe!
ik weet het, ook ik val in herhaling: prachtig, maar HOE DOE JE DIT?
Wauw, wat een enthousiasme, leuk zeg!! Nu zou ik natuurlijk graag zeggen dat het echt heeeel moeilijk was maar dat was het dus niet, hahaha!
Het zijn allemaal apart gesneden stroken.
Ik zal het even uitleggen: eerst de taart bekleden met een dunne lap fondant, dit wordt je onderlaag. Markeer het middelpunt van je taart en meet op hoe lang de stroken moeten worden; je meet dus vanuit het midden van de taart naar de rand en de hoogte van je taart.
Rol een nieuwe lap uit. Hier snijd je een rechthoek uit met de lengte die je net hebt gemeten. Vervolgens snijd je die diagonaal doormidden. Van de nu ontstane driekhoeken vouw/rol je van de schuine kanten voorzichtig een stukje, centimeter of zo, op.
Nu leg je er 1 op de taart, de scherpe punt in het midden en dus de brede kant naar buiten. Het omgevouwen reepje komt naar beneden te liggen zodat je een mooie vouw ziet. Snijd netjes af aan de onderkant van je taart.
De volgende driehoek sluit je aan de rechte (dus ongevouwen) zijde van de driehoek die al op je taart ligt, aan. Je werkt dus met de klok mee. Dit herhaal je dus tot de taart volligt.
Pfff.... ik weet niet of het hier nu echt logisch staat. Ik zit in de nachtdienst en dit is m'n eerste nachtje dus ik zie het allemaal niet meer zo helder nu.
Kunnen jullie hier iets mee?
Ja hoor, ik vind het heel duidelijk, dank je wel!
(maarja ik zit ook in de nachtdienst, dus misschien lees ik per ongeluk wel net zo scheef als jij schrijft
)
(maarja ik zit ook in de nachtdienst, dus misschien lees ik per ongeluk wel net zo scheef als jij schrijft
)

die plooien, die bloemen, net niet echt, zo mooi
![]()
('t is toch wel allemaal fondant hè?)
Zekers!! 
Het klinkt heel logisch (en ik had zoiets bedacht, maar dacht, dat zal wel te simpel zijn
)
Mag ik toch nog even iets vragen: de lengte van de in driehoeken te snijden lap is me duidelijk, maar wat is de breedte (ongeveer) of is dat zelf te bepalen, hoe breder, hoe minder plooien enz?
Wie weet ben je nog wakker? 
Super en een superuitleg! Zou dit ook met marsepein kunnen
Ik vind fondant persoonlijk te zoet, maar dat werkt wel lekkerder denk ik.
Zal het eens uitproberen....weer iets op mijn lijstje!
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » een taart met veul plooien, expres!!