1

Onderwerp: welke bakpan?

Hallo!!

Ik ben nieuw hier op dit  (erg leuke en zeeeer leerzame) forum, en wil nu (na twee workshops gevolgd te hebben) mijn eerste spullen gaan aanschaffen.
Ben er wel uit wat ik allemaal wil kopen (alles, hihi) maar zit toch met een brandende vraag aan de ervaren baksters:
Zouden jullie pannen van 7,5 of 10 cm. aanraden?
Het scheelt best wel wat in prijs, is het dat ook waard?
Alvast bedankt!

Groetjes Hanneke

2

Re: welke bakpan?

Ik heb de 7,5.
Ik vind ze eerlijk gezegd hoog genoeg om nog gewoon je taart in stukken te kunnen snijden. En mocht ik een keer een hogere taart willen dan verhoog ik mijn pan wel met bakpapier ;)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Mijn voorkeur is 10 cm, daar kan je zowel laag als heel hoog in bakken. Bak vaak voor de workshops met 2 vormen tegelijk had er één van 7,5 en eentje van 10 cm hoog. Dezelfde hoeveelheid beslag erin, maar ook  dan wordt de 10 cm toch ietsje hoger, mooier. Nu heb ik er nog maar eentje van 10 besteld. Zometeen eens kijken of ze nu wel precies gelijk uit de oven komen.   

Succes met je nieuwe spulletjes!!

4

Ottolien schreef:

Ik heb de 7,5.
Ik vind ze eerlijk gezegd hoog genoeg om nog gewoon je taart in stukken te kunnen snijden. En mocht ik een keer een hogere taart willen dan verhoog ik mijn pan wel met bakpapier ;)

jep  :Y

N-Joy Cakes

5

dank jullie wel.

Misschien nog meer meningen??

6

Ik ben eingelijk wel benieuwd naar de meningen/ervaringen van de ervaren baksters.
Hebben jullie een grote voorkeur voor een hogere pan, of gewoon verhogen met bakpapier?
(dat lijkt me trouwens echt lastig...)
ik hoor het graag.

groetjes Hanneke

7

Weet niet of ik ervaren genoeg ben voor je  :P  maar ik heb enkel en alleen 7,5 cm pannen.. 10 cm is mij te hoog

8

Ook hier de 7,5 cm pannen.  :Y

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

9

Voor mij ook de 7,5. Ik vul 3x en dan wordt de taart zo'n 9 cm. Vind ik hoog genoeg  :Y

10 Laatst bewerkt door Ottolien (27-12-2010 18:11)

hannekie schreef:

Ik ben eingelijk wel benieuwd naar de meningen/ervaringen van de ervaren baksters.
Hebben jullie een grote voorkeur voor een hogere pan, of gewoon verhogen met bakpapier?
ik hoor het graag.

groetjes Hanneke

Hoe ervaren wil je ze hebben????
Ik bak ook pas 7 jaar  :rolleyes: en ben pas 5 jaar lid hier :x

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

Ottolien schreef:
hannekie schreef:

ik hoor het graag.

groetjes Hanneke

sorry hoor!!
zo bedoelde ik het helemaal niet, maar het spijt me als je het verkeerd hebt opgevat, ik wilde gewoon graag nog wat meer meningen/ervaringen lezen, en jouw mening telt net zo goed als de anderen na jou

12

Ik heb de 10 cm pannen gekocht. Ik gebruik meestal de hoeveelheid beslag voor de 7,5 cm, maar voor die paar euro meer ga ik echt niet lopen rotzooien met bakpapier als ik wel een hogere taart wil maken. Ze groot is het prijsverschil niet en ik zie geen nadelen van de 10 cm pan. Je hoeft niet hoog te bakken, maar het kán wel.

13

Ik heb 10 cm gekocht omdat ik geen zin had om 7,5 cm steeds op te hogen met bakpapier.
Maar achteraf gezien had ik net zo goed 7,5 cm. kunnen kopen, 10cm, gebruik ik bijna nooit.
Maar goed misschien ga je die wel veel gebruiken.
Dus da's maar net wat je denkt veel te gaan gebruiken...

Succes!

Groetjes Geeke   --- Komt voor de Bakker ---

14

Ottolien schreef:
hannekie schreef:

ik hoor het graag.

groetjes Hanneke

Relax................ take a chill pill!  :lol:

15

10 cm pannen zijn erg hoog.
Ik gebruik ze niet maar kan me voorstellen dat als je veel 3D of zo wilt gaan maken ze wel handig kunnen zijn.
Als het prijsverschil niet al te groot is en je alles uit wil proberen koop dan meteen een 10 cm zou ik zeggen.
(zelf ga ik dat pas doen als ik het ECHT nodig heb...maar dat zie ik in de nabije toekomst nog niet gebeuren  :think:

Groetjes Nicole
p.s. denk dat ik me onderhand ook een beetje "ervaren" mag noemen (hoewel....zo voelt het helemaal niet  :o )

16

nou, weet je wat het is, ik moet het sowieso kopen, dus ja, dan denk ik, kan ik net zo goed gelijk de hoge nemen.
want als je eenmaal de lage hebt, ga je denk ik neit zo snel dezelfde doorsnee in de hogere maat kopen...
Maar vind het wel lastig, het scheelt toch een paar euro per pan, dus ja...

17

annick67 schreef:

Relax................ take a chill pill!  :lol:

haha, als die eens zouden bestaan....!

18

iedereen hartstikke bedankt voor jullie tips en meningen!
Ga denk ik toch maar voor de 7,5....
heb de 10 eens op een papiertje getekend, en dan drie lagen vulling er tussen, en dat is idd. wel erg hoog! haha