1

Onderwerp: vanille suiker, zelf maken?????

Hallo

Als je het recept van Peggy P gebruikt voor het maken van koekjes ,staat er bij dat je 50 gram vanille suiker moet gebruiken.
In de winkel heb ik niet zo'n grote hoeveelheid kunnen vinden, alleen die kleine zakjes.
Mijn vraag is dus: maken jullie zelf de suiker of is deze toch ergens te koop??

THX Grace

Re: vanille suiker, zelf maken?????

Bij Ah heb je busjes met vanille suiker maar weet niet hoeveel er in zit  :nooo

Veel liefs Esther mv Nick en Sanne.

3

Vanillesuiker koop ik in een grote bus bij de groothandel. Mijn moeder maakte het vroeger altijd zelf door gebruikte (ongekookte) vanillestokjes in een bus met suiker te doen en dat zo een tijdje laten staan. Wel af en toe even omroeren.

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

Ik heb een tijdje terug bij ingezonden recepten neergezet hoe het moet. Alleen wel een week geduld nodig. Weet niet of je nog zoveel tijd hebt... En anders voor de volgende keer!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=123426

5

Ik heb laast een paar busjes bij de xenos gekocht

Groetjes Sanne

6

Ik heb laast een paar busjes bij de xenos gekocht

Groetjes Sanne

7 Laatst bewerkt door Grace (27-12-2010 19:48)

Geduld heb ik niet en ook al geen AH in de buurt maar wel een Xenos dus daar ga ik maar eens snel kijken. :Y

Groetjes Grace

8

Ik stop altijd de stokjes waar ik de merg al uitgehaald heb in een potje met (gewone) suiker. Na een tijdje is het dan vanillesuiker. Ik koop nooit meer van die zakjes.

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

9

Movado schreef:

Ik stop altijd de stokjes waar ik de merg al uitgehaald heb in een potje met (gewone) suiker. Na een tijdje is het dan vanillesuiker. Ik koop nooit meer van die zakjes.

Ik koop ze ook nooit meer, ik gebruik vanillestokjes wel met merg; vind ik lekkerder, en dan met van die fijne tafelsuiker.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...