1

Onderwerp: Royal icing

Ik heb kerstkoekjes met royal icing gemaakt. Ik heb een iets vloeibare variant gemaakt, zodat ik het uit kon smeren over de koekjes, maar het wordt best snel hard, dus ik heb nu alle restjes maar weggegooid. Ik had nog best wat over, dus dat vind ik eigenlijk zonde, maar kan je royal icing eigenlijk bewaren? Misschien in een luchtdichte verpakking?

2

Re: Royal icing

in een luchtdichte ver pakking en ik leg er altijd wat huishoudfolie op voor het uitdrogen !!!

3

Als je bezig bent met icing moet je even een vochtige doek over je bak leggen dan droogt het ook niet uit.

Jee kan icing een week goed afgesloten in de koelkast bewaren wel goed opkloppen als je hetvweer gaat gebruiken.

Groetjes

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

4

Voor langere tijd weet ik het niet, maar een paar dagen kun je het zeker bewaren. Ik doe het in een bakje en leg dan vershoudfolie op de icing (echt erop/erin zodat er geen lucht meer bij kan) en voor de zekerheid doe ik ook nog vershoudfolie over het bakje zelf heen. Ik laat het buiten de koelkast (mits niet gemaakt met vers eiwit) en dan kun je het best een paar dagen laten staan. Inderdaad wel even omroeren voordat je er weer mee aan de slag gaat!

5

Royal Icing nooit bewaren in de koelkast, zelfs niet als het gemaakt is met vers eiwit. Een ei hoef je trouwens niet per se te bewaren in de koelkast, het verlengt wel de levensduur. In de meeste winkels liggens ze trouwens ook niet in de koeling.

6

Ik bewaar mijn icing niet in de koelkast. Gewoon in een zakje in een goed afgesloten bakje in de kast!

Oh, ik bewaar het wel altijd in de koelkast, dacht dat dat moest...

8

Als je het met Meringue Powder maakt staat er op de verpakking dat het 2 wk houdbaar is.

www.spullenvoorjetaart.nl  www.taartvoorgrootenklein.nl Taartwinkel en workshops in Dordrecht. Ook voor PME en Wilton.

9

Tijdens het werken een vochtige doek over het bakje heen leggen. Daarna goed afsluiten met huishoudfolie (geen lucht meer erbij). Voor volgend gebruik weer even doorroeren. Ik bewaar he ook niet in de koeling, dan wordt het dun.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

10

De meningen zijn erg verdeeld... zelf bewaar ik het wel weeeeeeeken  :Y  (!) in de koelkast. Alles luchtdicht verpakt en wel alles gemaakt met eiwitpoeder. Rauw eiwit gebruik ik niet.