1

Onderwerp: Proefopstelling kersttaart

Voor tweede kerstdag bij mijn moeder (als we gaan ivm sneeuw) had ik taart gemaakt. Ik had alle onderdelen apart ongestapeld in de vriezer gedaan omdat het anders sneuvelt op de reis....maar ik wilde toch even "proefstapelen" en foto's maken. is dus nog niet de definitieve foto

onderste is een blauwe chocoladeganache taart met bokkepootjes vulling. mijn kinderen lusten geen marsepein en wilde chocola en ik wilde blauw dus vandaar.
middelste is rampen taart. scheuren, rimpelen,...het is dat ik geen tijd en zin had om het over te doen...
bovenste is binnenkant gelijk aan de onderste.

bij deze de "proefopstelling"
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EM86TEHL.jpg

fijne feestdagen!
(ik hoop dat we nog gaan, anders heb ik alvast mijn verjaardagstaart klaar;) )

2

Re: Proefopstelling kersttaart

Hij is gaaf!
Complimenten voor je blauwe chocola, daar zou ik nooit opgekomen zijn!

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S

3

Hey Olga, wat is ie leuk!!!!!!!!  Leuk kado met kerstman, gezellige pinguins. Maar ik heb diep respect voor je ganache taart, zo mooi heb ik er nog nooit 1 gehad.... Welke verhoudingen had je?

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

4

dank je!

ganache was met witte chocola. 200gr 35% vette slagroom en bij het warm maken van slagroom de kleurstof al er door en dan de witte chocolade er door smelten (denk ca 225gr). toen een tijdje laten staan tot al wat dikker werd en dan net zoals bc smeren insmeren en uiteindelijk het laatste beetje dat ik niet heb laten afkoelen er over gieten. en af en toe tijdens hard worden met palletmes beetje gladstrijken.

5

Ziet er echt heel erg leuk uit!!!!