Onderwerp: Pumpbrush vraagje

Goede kerstochtend allemaal,

Voor de kerst heb ik een pumpbrush gekregen en nu vroeg ik mij toch iets af.

Wat is het effect van het knopje.. ik heb het ding een kwartier zitten bestuderen en uit elkaar gehaald, maar ik zie nog niet wat het voor toegevoegde waarde heeft.

er komt geen lucht uit of zo.. en het komt in de binnenkant niet bij de haartjes.

Hoort dit?
Of heb ik welllicht eentje die niet heel is dat kan ook natuurlijk.

Ik heb wel voorzichtig het zwarte buisje wat in de kwast zit ( dus onder de knop uitkomt) eraf gehaald en daar zit alleen een veer en een balletje in.... maar wat het doel ervan is zie ik niet.

Kortom graag hulp.

Ik heb wel begrepen dat alleen de magic sparkles erin goed werken dus dat doe ik ook maar ik wil eerst weten of de binnenkant zo wel goed is.

Fijne dagen allemaal.

Groetjes,

Bianca

Groetjes,
Bianca

2

Re: Pumpbrush vraagje

Als ik bij de webshop kijk dan staat er het volgende:

De pumpbrush maakt het opbrengen van glanspoeder erg makkelijk. Simpelweg vullen met fijne glanspoeder, op het pompje drukken totdat poeder onder druk staat en borstelen over fondant of marsepein. Niet met water schoonmaken om te voorkomen dat klontjes ontstaan die voor verstopping zorgen. Simpelweg even schoonblazen indien nodig. Gebruik zoveel mogelijk dezelfde kleuren in een pumpbrush om kleurmenging te voorkomen.

Ik neem aan dat het knopje ervoor zorgt dat de poeder onder druk komt te staan.

Liefs, Zanoni

3

Bij mij komt de poeder er van zelf al uit en als ik het knopje indruk nog meer  ;) ben er trouwens wel heel blij mee, kan het zo knap doseren.

ik had ook al gelezen dat het er eigenlijk vanzelf uit komt.

maar ik wilde weten of het hoort dat het zwarte buisje wat binnenin zit niet de kwast raakt.

als ik het losmaak en op het knopje druk dan voel ik niet dat er lucht uit komt.
lucht heb je toch nodig om druk uit te oefenen.

Bianca

Groetjes,
Bianca

5

Hij raakt bij mij ook niet echt de kwast hoor, maar hij doet het prima...

Wat heb je nou voor druk nodig voor die glittertjes ??? gewoon lekker gaan gebruiken !!  :Y

hihi lekker simpel... goed plan.  :lol:

soms denk ik gewoon teveel na....hihi  :Y

Groetjes,
Bianca

7

:lol:  :lol:  :lol:

Bianca`s bakseltjes schreef:

Ik heb wel begrepen dat alleen de magic sparkles erin goed werken dus dat doe ik ook maar ik wil eerst weten of de binnenkant zo wel goed is.

andere glitters kunnen er ook wel in, maar gezien de glitters door de hele kwast heen zitten en je hem niet was afwassen, is het bijna onmogelijk om met 1 brush van glitters te veranderen. Mocht je dat toch willen, dan kun je beter nog (een paar) brush(es) erbij kopen :S
De magic sprakles worden overigens aangeraden, omdat die neutraal van kleur zijn, je kunt ze op iedere kleur marsepein/fondant oid gebruiken.

wat ik wel eens doe als ik zie dat er nog wat glitters in de kwast zelf zitten, dat ik tip op de houder. ehm... ja net als dat je een sigaret aftipt zeg maar :lol: als je dan je kwast boven ja taart houdt, dwarrelen de glitters er mooi gelijkmatig op :)

Bianca over dat zwarte buisje kan ik nu niets zeggen, ik heb mn brush niet in de buurt nu :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

dank je tirza!

Ik ga zoiezo niet echt een andere kleur gebruiken dan.

maar mocht je je pump brush zien dan ben ik wel heel benieuwd hoe die van jou vanbinnen werkt...hihi

vond het gewoon raar eruit zien.

Bianca

Groetjes,
Bianca

10

is goed, ik zal mn brush even grondig bestuderen :) dat wordt denk ik morgen :Y fijne kerst!

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

hihi doe jij dat eens.... :lol:

Jij/ jullie ook een fijne kerst. :Y

Bianca

Groetjes,
Bianca

12

Je borstel is helemaal in orde hoor :) Die van mij ziet er hetzelfde uit. Ik dacht eerst dat er helemaal niets uit kwam totdat ik het vorige week op een donkere taart uitprobeerde waar ik een goudglans overheen wilde. Nou het werkt hoor!!! Blijbaar had ik zoveel 'druk' opgebouwt dat het goudstof overal zat  :lol:

13

Even een extra vraagje, is dit te vergelijken met de pearl glansspray? Want dit lijkt me veel makkelijker (minder strepen?)

Enjoy!

14

Nee, met de pump brush en dan magic sparkles van SK glittert meer, daarmee laat je elke kleur marsepein/fondant glitteren.
De pearslspray geeft meer een parelmoerglans en dekt wat meer.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

Annekehil schreef:

Je borstel is helemaal in orde hoor :) Die van mij ziet er hetzelfde uit. Ik dacht eerst dat er helemaal niets uit kwam totdat ik het vorige week op een donkere taart uitprobeerde waar ik een goudglans overheen wilde. Nou het werkt hoor!!! Blijbaar had ik zoveel 'druk' opgebouwt dat het goudstof overal zat  :lol:

Fijn dat te weten.

Dank je wel.

Bianca

Groetjes,
Bianca

Wat ik nog wel wil weten is....

Ik heb een aantal weken geleden fondant roosjes gemaakt, zijn goed hard geworden, maar nu wilde ik ze dusten.

Maar ze zijn dus droog.
Ik moet het nog proberen maar ik denk dat de glitters niet blijven zitten.

Is er nog een truckje om op uitgeharde fondant glitters aan te brengen zodat ze blijven zitten?

Bianca

Groetjes,
Bianca

17

met de brush and magic sparkles blijft het er wel op zitten hoor

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

18

Of even stomen boven heet water en weer wat laten opdrogen. Dan hechten de glitters nog beter!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Kijk dat zijn tips...hihi als het echt niet wilt kan ik dat doen.

ik heb sugarflair glitters omdat ik hiervoor een echt een kleurtje wilde gebruiken i.p.v. wit.. dus even kijken wat ie doet.

Bianca

Groetjes,
Bianca