1

Onderwerp: Ikea bakvorm

Ik heb laatst bij de Ikea een bakvorm gekocht het is deze geloof ik

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40133036

hij is alleen niet zo lang als een normaal broordblijk.. en ik vroeg me nu dus af hoeveel beslag ik daar in moet doen?

Re: Ikea bakvorm

quote uit de faq

Om te berekenen hoeveel beslag je nodig hebt: vul je vorm met water en meet hoeveel erin gaat. Voor elke halve liter neem je 1 ei.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

tipsytaartje schreef:

quote uit de faq

Om te berekenen hoeveel beslag je nodig hebt: vul je vorm met water en meet hoeveel erin gaat. Voor elke halve liter neem je 1 ei.

Ja dat had ik idd al keer gelezen maar dat werkt dus echt niet.. Ik had dat bij mij 16 cm ronde vorm ook gedaan en daar ging een halve liter in.. en dat mislukte compleet! toen kreeg ik een ander schema van iemand op het forum en toen gingen er al bijna 3 eieren in.. en dat werkt prima..

4

Dan hou je dat schema toch ook voor die vorm aan? Easy.......  :lol:

maar... 16 rond, is neem ik aan een springvorm van ongeveer 4 cm hoog, en je wilt je taarten hoger hebben, dus gebruik je bakpapier??
Klopt dat? Want dan is het aantal liters water niet in verhouding met de zelf gemaakte hoogte van je bakblik.

en daarbij, zo staat het hier ook bij de tabbellen, het is van veel dingen afhankelijk of een bepaalde hoeveelheid beslag bij jou tot een bepaalde hoogte komt. Wat voor soort mixer je gebruikt, wat voor soort oven, hoe hoog je oven staat etc etc.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

annick67 schreef:

Dan hou je dat schema toch ook voor die vorm aan? Easy.......  :lol:

Hhaa ja alleen staat die vorm er dus niet bij.. Dus vandaar dat ik niet weet hoeveel er in gaat! Maar anders dan doe ik wel gewoon wat haha

7

Zoeken, kijken, nadenken, (begrijpend) lezen en if all else fails: Google!

Maar goed, veel succes!  :+

Jaa das waar! Ik ga gewoon is wat vogelen ik zal er wel uit komen! bedankt :)

9

Ik vergat er nog één: (uit)proberen!  :lol:

Veel (bak)plezier!