1

Onderwerp: mengsel van slagroom en aardbeienvlaaivulling invriezen?

zou ik een taart gevuld met een mengsel van aardbeienvlaaivulling en slagroom door elkaar ook in kunnen vriezen? (denk eigenlijk van wel)

heb al gezocht met de zoekfunctie en gevonden dat het afzonderlijk wel kan, dan kan het samengemengd ook lijkt me.....

heeft iemand er ervaring mee?

groetjes cicindy......een enthousiaste beginneling

2 Laatst bewerkt door Vicarth (21-12-2010 16:18)

Re: mengsel van slagroom en aardbeienvlaaivulling invriezen?

Slagroom die opgeklopt is zou ik toch niet invriezen. Dan verandert de structuur van de slagroom. Niet-geklopte slagroom kun je wel invriezen (maar nadien niet meer opkloppen). Ik denk niet dat het verschil maakt als het gemengd is met iets anders  :think:

Groetjes van Natascha!

3

Ik zou het niet doen, ik werk bij hema (gebaksafdeling), en daar mag ik ook niets waar slagroom in verwerkt is invriezen.

Dit is omdat de structuur van slagroom heel erg veranderd (hard uit, niet meer lekker) en ook omdat slagroom een erg bedervelijk product is, vaak is de slagroom tijdens het bereiden eigelijk al iets te lang buiten de koelkast.

Maar ik ben nieuw hier, dus 't kan zijn dat het best kan
maar dat het bij hema van de haccp/keuringsdienst niet mag.

oefening baart taart!

4

hm dan moet ik iets anders bedenken.....is voor iemand anders, die weet dat ik de taart zou invriezen en wilde als vulling graag slagroom met aardbeienvlaaivulling.....

zou bbr met aardbeienvlaaivulling een goed alternatief zijn? of hebben jullie nog goed ideen?

5

Maar in de vriezer van de supermarkt staan toch ook slagroomtaarten in de vriezer?
Ik heb weleens marsepeinen taarten ingevroren gevuld met slagroom en dit ging prima.
Ook een gekochte slagroomtaart van de bakker heb ik weleens ingevroren. Smaakte nog heerlijk.

6

Het recept van aardbeienmousse (van Koenie) is ook op basis van aardbeien en is heel goed in te vriezen, dus er zijn wel mogelijkheden.

7

Van de week nog gedaan. Ik had wat over van vrijdag, in de vriezer gedaan en zondag er weer uit voor een klein taartje. Het smaakt nog prima en merkte niks aan de structuur...
Dus ik zeg: Goed te doen :thumb:

Liefs van Christel
www.taartvanchris.hyves.nl

8

bedankt voor jullie reacties, ik zal eens overleggen met de vrienden en kijken wat ze dan willen

9

ik heb er ook nooit problemen mee gehad.  :)

10

het hoeft nu niet.....kan de taart niet maken, zit met mijn arm in het gips.....toch bedankt voor de reacties, dan weet ik het voor een volgende keer