1

Onderwerp: Mijn eerste mislukte vulling

Ik heb vandaag voor het eerst een vulling verpest.
En nog wel de bonbonblocvulling.
Ik had zo gehoopt om dit eens te proeven maar helaas mislukt.
Ik had net de slagroom te ver geklopt zodat er klontjes in kwamen.
Dit is toch niet meer te gebruiken? Ik heb het overigens weggegooid want ze waren hier niet enthousiast over de smaak. Dus ik denk hier voorlopig geen chocolade achtige vullingen meer.

Dan heb ik nog een vraagje over bavaroise.
Als je dat hebt gemaakt zit er niet veel smaak aan. Ik heb dat met jam op smaak gebracht maar waar kan je het het beste mee op smaak brengen?

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

2

Re: Mijn eerste mislukte vulling

ik neem aan dat je er dan al een smaak door hebt? op smaak brengen kan je dan wel met poedersuiker.. lost t makkelijkst op.. een heel klein beetje zout kan ook wel eens wonderen doen.. klinkt vreemd ma is wel zo... :Y

3

Cynthiaa schreef:

ik neem aan dat je er dan al een smaak door hebt? op smaak brengen kan je dan wel met poedersuiker.. lost t makkelijkst op.. een heel klein beetje zout kan ook wel eens wonderen doen.. klinkt vreemd ma is wel zo... :Y

Zout??
Dat klinkt wel heel vreemd, zou ik zelf echt nooit aan gedacht hebben hoor.
Ik had dus de bavaroise gemaakt en daarna een flink aantal lepels jam er door heen gedaan omdat ik alleen nog maar vanille van patidess in huis heb en dat niet zo lekker leek.
Maar echt enthousiast waren ze niet over de smaak helaas.

Kom je een keer een kijkje nemen op mijn website:
www.taartenvanstefanie.webklik.nl of www.mijnalbum.nl/Album=YFZPPB68

4

Steffie70 schreef:
Cynthiaa schreef:

Zout??
Dat klinkt wel heel vreemd, zou ik zelf echt nooit aan gedacht hebben hoor.
Ik had dus de bavaroise gemaakt en daarna een flink aantal lepels jam er door heen gedaan omdat ik alleen nog maar vanille van patidess in huis heb en dat niet zo lekker leek.
Maar echt enthousiast waren ze niet over de smaak helaas.

Tja k weet dat t vreemd klinkt.. ma n heel klein beetje zout kan wonderen verrichten en je proeft nix van de zout.. heeel apart.. :9

Smaak haalt de smaak van veel dingen omhoog, maakt niet uit of het zoete dingen zijn of iets wat neutraal van smaak is. In brood en koekjes zit bijvoorbeeld vrij veel zout en in Cola ook. Smaakt echt niet lekker als er geen zout in zit...

Life is what you bake it.