1

Onderwerp: met slagroom vullen hoe??

hallo dit word me eerste taart met kerst...  :)
nu wil ik hem vullen met 1 laagje jam en wil ik hem verder 1 laag slagroom vullen...
maar word de slagroom niet harstikke dun?
ik heb van die zakjes van dokter oetker dat het verdikt...
maar hoeveel cc slagroom en hoeveel van die zakjes moet ik er in doen? en met poedersuiker of suiker?

overigens bekleed ik hem met botercreme en daarna marsepein der over....

2

Re: met slagroom vullen hoe??

1 groot bekertje slagroom heeft 1 zakje slagroomversteviger nodig. Ik weet niet meer precies hoeveel erin zit :$ Maar dat staat ook wel op het zakje hoor! Ik gebruik gewone suiker. Twee eetlepels per bekertje slagroom.

dankje wel... ga het zo proberen... hoop dat het niet sompig word..?

4

1 pakje klop-fix per 250 ml slagroom.

Zelf gebruik ik vanillesuiker om te zoeten. Meestal 1 zakje vanillesuiker (8g) per 200g. Soms 1 zakje per 100g, hangt van de zoetheid van de vulling af (heb het geheel niet graag té zoet).

Ik gooi de zakjes in de room en klop op met een elektrische handmixer. Wel afzwakken en op tijd stoppen of het schift.

Ik maak vaak zwitserse room ipv slagroom, dit is ook wat steviger en zoeter. Bij het slagroom kloppen voeg ik dan geen suiker toe, die zit dan al in de gele room die ik dan gebruik.

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

6

Viooltje83 schreef:

1 pakje klop-fix per 250 ml slagroom.

Zelf gebruik ik vanillesuiker om te zoeten. Meestal 1 zakje vanillesuiker (8g) per 200g. Soms 1 zakje per 100g, hangt van de zoetheid van de vulling af (heb het geheel niet graag té zoet).

Ik gooi de zakjes in de room en klop op met een elektrische handmixer. Wel afzwakken en op tijd stoppen of het schift.

Ik doe de slagroomversteviger er pas na een halve minuut al kloppend in. De eerste keer deed ik het zoals jij beschreef en werd het heel vies. Waterig met allemaal klonten erin...

7

Dan is het waarschijnlijk geschift (vet scheidt van het water).

Heb dat probleem nooit gehad. ;)

8

Ik was nog geen 2 minuten aan het mixen. Normaal mix ik toch wel langer!!

9

per pakje slagroom gebruik ik 1zakje vanille suiker, 1zakje klopfix en een eetlepel gewone suiker. Ik doe alles bij elkaar in de mixer en dan even in de koelkast voordat ik het in de taart doe...

Groetjes, Dorothea.

10

maar blijft de slagroom wel stevig in de taart zakt ht niet in na een tijdtje?

11

ik gebruik nooit klopfix. Ik neem slagroom van inex. Doe er (veel) suiker in en klop tot het echt stijf is (blijft in de kloppers hangen) en zo tussen de taart. Nog nooit problemen gehad.

Why stop dreaming when you wake up?

12

Als je bang bent dat het inzakt, kun je ook aangevette slagroom gebruiken, dan voeg je mascarpone toe om het te verstevigen. Het recept staat hier: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2 … +Slagroom/

Veel plezier met het maken van je taart!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

13

Glamour schreef:

Als je bang bent dat het inzakt, kun je ook aangevette slagroom gebruiken, dan voeg je mascarpone toe om het te verstevigen. Het recept staat hier: http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2 … +Slagroom/

Veel plezier met het maken van je taart!

Die is   :9 . Doe ik ook ipv van gewone slagroom