1

Onderwerp: Platte biscuit

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Waarschijnlijk is er een simpele oplossing voor maar ik heb zelf echt geen idee. Als ik een biscuit bak is de bovenkant altijd bol. Dus dan is het lastig om een mooi rechte taart te krijgen (aan 2 kanten) zodat je hem gemakkelijk kunt bekleden.

Heeft iemand hier tips voor?

Alvast bedankt!

Groetjes Kim

2

Re: Platte biscuit

Tja... Heb je het dan over een biscuit die in een bakpan of springvorm is gebakken? Ja?! Dan direct na het bakken storten op een koelrooster of bord. De bult wordt zo plat gedrukt en je decoreert dan die delen die in de pan/springvorm hebben gezeten...

Doe ik overigens ook met een gekochte cake. De oorspronkelijke onderkant van de cake wordt tijdens decoreren de bovenkant...

Suc6 ermee.

Met zoete groet! Akire

3

In een vorm van de webshop, een hoge vorm. Ik denk dat dan de 'bakpan' is die jij bedoeld! ;) Dus eigenlijk plat drukken gelijk als hij uit de oven komt?

4

Als het goed is hoef je niet echt te drukken. Gewoon ondersteboven storten op een rooster. De bult verdwijnt dan meestal vanzelf. En de kant die onderin de bakpan heeft gezeten, wordt de bovenkant van je taart, dus die is sowieso recht. Als er écht een bult blijft, gewoon wegsnijden, het wordt toch de onderkant van je taart.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Wanneer ik mijn biscuit uit de oven haal leg ik er even een broodplank op (10 sec of zo) dan idd op zijn kop storten en ik heb een rechte boven en onderkant....

6

Bij mij blijft het altijd bol ook al zet ik em op zn kop (gebruik meestal een eigen recept voor pan di spagna, soort biscuit). Daarom snijd ik er tegenwoordig een stukje af, anders blijft hij zo bol op z'n kop staan.  :)  En dat is moeilijk om te bekleden.

Je oven staat te heet :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

8

Ik zet de oven nochtans niet heter dan 160. Kan aan m'n oven liggen ook. Maar goed.