1

Onderwerp: let it snow...

Helaas heeft een collega afscheid genomen van m'n afdeling. Haar een taart meegegeven om toch nog eens aan mij te denken. Dat ging ze ook wel missen.

Ik had niet heel veel tijd en heb enorm zitten worstelen met de sneeuwvlokken. Wie daar nog tips voor heeft.....heel graag!  :Y

http://i56.tinypic.com/200f9ye.jpg

2

Re: let it snow...

Ziet er leuk uit!
De sneeuwvlokken maak ik meestal met een snow plunger cutter.
Dat gaat heel makkelijk.

3

Hoi Corina,

Hoe doe jij dat dan??? Ik heb ze ook met een plunger cutter gemaakt, maar ik kreeg ze er echt niet makkelijk uit?!  :(

4

Leuke taart!
Volgens mij heb je de sneeuwvlokken met een patchworkcutter gemaakt. Patchworkcutters vind ik het makkelijkst werken met gumpaste of silkpaste (kan je heel dun uitrollen), anders is het inderdaad lastig om ze er goed uit te krijgen.

"Life begins where your comfortzone ends."

5

leuk gedaan!! ik vind de plunger ook niet echt makkelijk, de takjes breken regelmatig af... ik rol ze dan net iets dikker uit....

ik heb ook die cutter gekocht en had er ook veel problemen mee. Heb het eerst ingesmeerd met plantaardig vet maar dat werkte ook niet. Toen kwam ik er achter dat het het makkelijkste werkt als je die cutter in je marsepein drukt, dan je cutter indrukken zodat je het binneste motiefje goed zichtbaar word. Dan draai ik de cutter altijd om en druk je je marsepein goed aan zodat je takjes goed in het binnenste van de cutter zitten. Dan druk je op de knop en haal je het met je vinger voorzichtig er vanaf, meestal als je 1 of 2 takjes los haalt gaat de rest vanzelf.

Succes

Een persoonlijke taart is leuk om te geven!!

7

ik doe er soms een stukje huishoudfolie tussen, dus die leg ik dan op het marsepein/fondant, en dan steken en losjes trekken.... gaat ook niet altijd goed, maar meestal wel. En je plunger blijft schoon  :Y