Onderwerp: Kun je gesmolte witte chocolade kleuren?
Met bijv. rode Wilton kleurstof?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Kun je gesmolte witte chocolade kleuren?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Met bijv. rode Wilton kleurstof?
Ja hoor, dat gaat prima.
Leuk! Bedankt voor de tip! Dan ga ik het meteen proberen :-)
Witte chocolade wordt niet rood-rood maar meer roze-rood, maar het kan prima en wordt best mooi. Veel succes!
Ik dacht dat je daar die special kleurstoffen voor nodig had? Of geld dat alleen voor candy melts enzo?
Sommige product differentiaties worden alleen maar op de markt gezet om de verkoop te verhogen. Waarmee ik bedoel dat bepaalde "speciale" producten helemaal niet zo speciaal zijn. Je vindt dan op het etiket of het labeltje... 'speciaal geschikt voor chocolade', maar er had eigenlijk moeten staan 'zoals bij vele producten is dit ook geschikt voor chocola' maar dat doen ze niet dat is marketingtechnisch niet verantwoord
Echt, Wilton kan prima door witte chocolade. Ik doe dat nu meer dan 25 jaar...
Maar probeer het gewoon.
Je kunt Wilton kleurstoffen ook gebruiken om suiker, zout, limonade of andere zaken te kleuren. Vooral suiker is met Kerst best leuk. Lekker rode of groene suiker in de suikerpot. Da's weer eens wat anders.
Je kunt Wilton kleurstoffen ook gebruiken om suiker, zout, limonade of andere zaken te kleuren. Vooral suiker is met Kerst best leuk. Lekker rode of groene suiker in de suikerpot. Da's weer eens wat anders.
Oh, dat lijkt me leuk!
Ik heb kleurstof van wilton in een potje, een soort gel. Gebruik je die hiervoor? Wordt de suiker of het zout dan niet vochtig?
Hoe zou ik dat dan moeten doen en hoeveel kleurstof moet ik dan gebruiken?
aan @appeltje - en anderen:
Yep. Gewoon zo'n klein Wilton potje met daarin die stevige bijna gel-achtige kleurstof.
Voor suiker:
Gebruik een schoon bakje met deksel of jampotje. Vul dit voor de helft met kristal suiker. Prik met een prikkertje in je kleurstof. Smeer wat van deze kleurstof aan de achterzijde van een theelepel. Roer met die lepel in het bakje met suiker. Na een minuutje, deksel op het bakje. Flink schudden. En opnieuw kleurstof aan de bolle kant van het lepeltje. Roeren... schudden... kleurstof... Roeren... schudden... totdat je de gewenste kleur hebt.
Kan je ook met (hele) jonge kinderen doen. Vanaf 2 jaar is dit al leuk. Maar ik heb het vd week nog'es met 6, 11 en 12 jarige gedaan. Heel snel, heel gemakkelijk en zooooo'n leuk resultaat.
Voor zout geldt hetzelfde principe alleen maak ik dan veel minder. Met de suiker wordt er gemakkelijk een of twee kilo gebruikt. Van alle Wilton kleuren maken we wat. Met zout maken we maar heel weinig, op precies dezelfde manier alleen in veel kleinere potjes. - Gebruik daarvoor de mini marmelade potjes die uit vroegere kerstpakketten zijn gekomen
Gewoon eens maken. T'is super makkelijk.
Suc6
A ja, en de limonade? We kopen gewoon 7up of de Lidl/Aldi variant hiervan en maken die paars of groen of blauw.... bijvoorbeeld met Halloween. Je moet iedereen eens gek zien kijken!!! Heel spectaculair maar zo simpel om te maken.
Glas vullen met doorzichtig kleurloos drankje (water, 7up, spa rood...)
Met prikkertje een beetje kleurstof in het drankje doen. Met lepel even roeren als je een egaal effect wilt hebben of juist niet roeren voor het 'rook'-effect.
Doeg.
Wat een leuke ideeen allemaal!
Wat je al niet kan doen met een beetje kleurstof
Akire bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik ga het proberen!
En? Gelukt?
Simpel, he... maar leuk
Wat een geweldige leuke tips
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Kun je gesmolte witte chocolade kleuren?