1

Onderwerp: Strikvraagje........

.....ik heb voor dinsdag een opdracht voor een taart met strik.
Nu heb ik de strik vandaag al gemaakt omdat ik van het weekend niet veel tijd heb en ik wilde wat speling als hij niet zou lukken oid.
Nu heb ik hem dus klaar,in een doosjes staan(niet afgesloten)en moet ik dus dinsdag de taart maken en wordt ook dinsdag gehaald.
Woensdag wordt de taart pas aangesneden,maar hoe doen jullie dat dan met de strik?
Zetten jullie die er al op,zakt die niet in als de "klant" de taart in de koeling zet,want hij wordt gevuld met aardbeikwark dus moet koel staan.
Kortom TIPS!!!gevraagd

If life gives you lemons, make lemonade!

2

Re: Strikvraagje........

Heb nog niet veel strikken gemaakt dus kan je niet echt helpen.
Wel sta je in de verkeerde rubriek. Klein en fijn is voor het showen van je creaties. Je vraag past meer in decoreren. Zal je even melden zodat je topic verplaatst wordt. Dan krijg je vast ook meer reactie.

3

ohw sorry ik meende dat hij hier moest :o

4 Laatst bewerkt door djehr (23-12-2010 16:52)

ach...geeft niets,hoor. gebeurt wel vaker. Een tip voor je: als je een rubriek opent dan staat er helemaal bovenaan altijd een STICKY. Daarin staat precies beschreven wat er wel en niet in de rubriek thuishoort.
Bij klein en fijn staat het volgende:

STICKY schreef:

Behalve taarten is er nog veel meer te maken en te showen!

Deze rubriek is speciaal voor Cupcakes, Koekjes en ander klein suikerwerk zoals Toppers/boetseersels, Puzzelplaatjes zonder taart, Suikerbloemen etc. Om je te laten inspireren, om te showen en natuurlijk om complimentjes uit te delen of tips te geven!

De regel: Geen taart! Alleen kleingebak en losse suikerdecoraties

LET OP: Deze rubriek is NIET bedoeld voor vragen mbt het bakken of decoreren van kleingebak!

5

ik zou zelf de strik er pas opzetten vlak voor de taart opgehaald wordt , tenminste dat doe ik met de meeste boetseersels.
of het kwaad kan in de koelkast weet ik niet.

6

Ik had in sept hetzelfde "probleem". N.a.v. de adviezen die ik hier kreeg heb ik de strik los mee gegeven, zodat deze pas op de taart gezet werd toen de taart uit de koelkast kwam. Er waren ook wel een aantal mensen die de strik wel gewoon in de koelkast zette, maar de kans op inzakken/smelten is natuurlijk wel groter.

7

XEsterX schreef:

ohw sorry ik meende dat hij hier moest :o

En daar verbaas ik me dan weer over ;)

[MOVE] --> Decoreren

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Het erge is dat ik normaal die sticky's lees,maar nu dus niet :o