1

Onderwerp: witte chocoladevulling ???

Luitjes, ik ben verzot op witte chocolade.
Nu zou ik graag een vulling hiermee maken voor in de taart.
Ik ben al aan het zoeken geweest en kom er niet helemaal uit.
De chocoladeganache had ik geprobeerd, maar dan staat er dat je bij witte chocolade minder slagroom doet. Dat was veel te hard geworden voor tussen de taart. Meer room in verhouding was weer te.
Om veel probeersel te omzeilen roep ik jullie hulp in hier op het forum.
Wie heeft er een recept voor een vulling op basis van witte chocolade???

Alvast bedankt

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

2

Re: witte chocoladevulling ???

Hoi,

Ik weet niet of je een Deen supermarkt in de buurt hebt? Ik heb daar een tijdje terug kleine bakjes witte chocolademousse gekocht van het eigen merk. Was erg lekker als vulling!

gr. Hendrika

3

het recept van de bonbonblockmouse en dan witte chocolade nemen?

of in de botercreme witte chocoladepasta?

Groetjes, Franka

Het hangt ervan af wat voor chocolade gebruikt. Veel goedkopere soorten gebruiken een vervangend product voor cacaoboter en dat werkt dan weer heel anders natuurlijk.
Als je goede witte chocolade gebruikt klopt het wel dat je ongeveer de verhouding 1:2 of 1:1,5 kunt aanhouden van chocolade tot slagroom.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5

Hallo Mamski,

Mijn moeder maakt sinds een jaar heerlijke wittechocoladevulling. Geen idee waar ze het vandaan heeft maar het is zó simpel.

Witte chocolade smelten (magnetron of au bain marie) dan ongeveer 10 min in de koelkast om weer wat af te koelen. Ondertussen slagroom stijf kloppen.
Chocolade door de slagroom spatelen. Nog even in de koelkast voor je de taart ermee vult.

Wij hebben het gebruikt als toetje (met vruchtjes) en als taart (biscuit hiermee gevuld en een lekker dikke laag erboven op.

Heerlijk  :9, al zeg ik het zelf

6

Ik haal (of laat halen door iemand met een pasje) bij de Sligro chocolademoussepoeder van Callebaut. Superlekker en geschikt om in te vriezen...

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

7

Erg lekker en makkelijk is ´t ook om bij de slagroom witte chocolade vlokken te doen. De vlokken lossen helemaal op in de slagroom, maar je hebt wel de smaak.

8

@ Ilonas: ik heb je gemaild voor het recept

@ Movado: ik ken niemand met zo'n pasje en maak het liever zelf

@ Mirie: ook een goed en makkelijk idee

dank jullie wel allemaal voor het meedenken.

9 Laatst bewerkt door kokkie (23-12-2010 12:29)

Wat je ook kunt doen is witte chocolade smelten en dan door je botercreme heen mixen. Dat geeft een witte chocoladecreme, niet luchtig als de bovengenoemde mousse maar wel erg lekker.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

10

Ik heb een aantal keer de witte choco yoghurt vulling van hier op de site gemaakt.

Ik maak hem dan zonder yoghurt en met een goedkoop bakje roomkaas met iets meer chocola in verhouding. Hij is fris zoet maar als je monchou gebruikt is ie wat minder zurig denk ik! Errugg lekker.   :)

11

Hallo Mamski,

Heb het nagekeken.
200 gram witte chocolade smelten in 50ml slagroom. dat af laten koelen tot het dik vloeibaar is. Dan door 200ml opgeklopte slagroom spatelen.

Eigelijk hoort er suiker door de slagroom maar gezien de marsepein misschien niet of maar een beetje.
De mousse heeft veel tijd nodig om op te stijven dus het beste een dag van te voren vast in de koelkast zetten.
Ik denk dat een half recept genoeg ik voor het vullen van een 26 of 28cm taart.

Ik ga het morgen weer eten, als toetje met frambozen, kan niet wachten!

Succes er mee.

12

Ik heb al 2 keer heerlijke witte ganache van Nigella gemaakt:

175 g witte chocolade
250 g zachte boter
275 g poedersuiker, gezeefd
1 eetlepel vanille-extract

zachte boter en gezeefde poedersuiker mixen
gesmolten chocolade en vanille-extract bijdoen
eventjes in de koelkast (niet te lang) en je kan beginnen

Ik vind hem zo lekker omdat er niet zoveel boter in zit ivm andere vullingen.

13

Zep schreef:

Ik heb al 2 keer heerlijke witte ganache van Nigella gemaakt:

175 g witte chocolade
250 g zachte boter
275 g poedersuiker, gezeefd
1 eetlepel vanille-extract

zachte boter en gezeefde poedersuiker mixen
gesmolten chocolade en vanille-extract bijdoen
eventjes in de koelkast (niet te lang) en je kan beginnen

Ik vind hem zo lekker omdat er niet zoveel boter in zit ivm andere vullingen.

Niet zoveel boter?? Het klinkt meer als chocolade botercreme. Er zit meer boter in dan chocola.
Desalniettemin klinkt het wel lekker  :)

14

Zo zie je maar, hoe smaken verschillen.
Ik vind er ook veel boter in zitten en daar hou ik niet van.
Binnenkort (volgend jaar) ga ik wat iedeen uitproberen die ik van jullie heb gekregen.
Ik laat het hier nog weten welke ik de lekkerste vond.

15

Je hebt gelijk, er zit wel veel boter in.
Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat ze minder een botersmaak heeft dan gewone botercrème, vind ik.

16

hoi Ilonas,

super, dank je wel voor dit recept! het staat nu in de koelkast op te stijfen, maar smaakt nu al heerlijk! (verhouding roomsmaak / witte chocolade klopt helemaal)
wil je je moeder bedanken voor dit recept? (en jij natuurlijk dank je wel voor het delen/plaatsen ervan)

- en ik sla hem op om vaker te kunnen gebruiken, oke?-

groetjes,
ell

17

Ilonas schreef:

Hallo Mamski,

Mijn moeder maakt sinds een jaar heerlijke wittechocoladevulling. Geen idee waar ze het vandaan heeft maar het is zó simpel.

Witte chocolade smelten (magnetron of au bain marie) dan ongeveer 10 min in de koelkast om weer wat af te koelen. Ondertussen slagroom stijf kloppen.
Chocolade door de slagroom spatelen. Nog even in de koelkast voor je de taart ermee vult.

Wij hebben het gebruikt als toetje (met vruchtjes) en als taart (biscuit hiermee gevuld en een lekker dikke laag erboven op.

hoi hoi kwam even spieken heb hem gemaakt voor vulling en hij is erg lekker

18

Ilonas schreef:

Hallo Mamski,

hoeveel cocolade en slagroom gebruik je