Onderwerp: Ik vond na weken een pak marsepein in de koude auto...
...zou ik die nog kunnen gebruiken? Het is natuurlijk een paar keer vreselijk koud geweest en overdag boven het vriepunt....
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Ik vond na weken een pak marsepein in de koude auto...
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
...zou ik die nog kunnen gebruiken? Het is natuurlijk een paar keer vreselijk koud geweest en overdag boven het vriepunt....
lijkt mij wel hoor
da's amandelen met (vreselijk) veel suiker door elkaar, moet kunnen, toch???
Ik zou het niet doen
Je mag etbaare dingen maar 1 keer invriezen en die marsepein is denk ik al een paar keer bevroren geweest
Je mag etbaare dingen maar 1 keer invriezen en die marsepein is denk ik al een paar keer bevroren geweest
Dat is meer van belang bij echt verse etenswaren die als ze niet ingevroren zijn bederven.
(Hoewel........ het vlees dat je bijv. kunt kopen bij de AH is ook bevroren geweest voor het in de winkel komt , en stoppen we thuis even zo vrolijk weer in de vriezer.... )
Bij marsepein kan er weinig gebeuren, althans wat bederven betreft.
Gewoon even kijken of de structuur nog goed is. En of het niet uitgedroogd is.
svennie schreef:Je mag etbaare dingen maar 1 keer invriezen en die marsepein is denk ik al een paar keer bevroren geweest
Dat is meer van belang bij echt verse etenswaren die als ze niet ingevroren zijn bederven.
(Hoewel........ het vlees dat je bijv. kunt kopen bij de AH is ook bevroren geweest voor het in de winkel komt , en stoppen we thuis even zo vrolijk weer in de vriezer.... )Bij marsepein kan er weinig gebeuren, althans wat bederven betreft.
Gewoon even kijken of de structuur nog goed is. En of het niet uitgedroogd is.
Dat vlees wordt waarschijnlijk geshockfreezed, dat is toch net even iets anders
Ik denk dat het nog wel te gebruiken is hoor. Probeer het even uit, en als het niet anders werkt dan normaal zal het wel in orde zijn.
Bedankt voor de reacties! Ik was dus bang dat ik het weg moest gooien, maar zat toch een beetje te twijfelen. Ik ga vanmiddag eens kijken hoe de structuur is en hoe hij smaakt
Dat vlees wordt waarschijnlijk geshockfreezed, dat is toch net even iets anders
Wat is shockfreezen? Het valt mij namelijk ook weleens op dat vlees in de supermarkt half ingevroren in de schappen ligt (net alsof ze het net uit de vriezer hebben gehaald)
Suikertaartjes-Suuz schreef:Dat vlees wordt waarschijnlijk geshockfreezed, dat is toch net even iets anders
Wat is shockfreezen? Het valt mij namelijk ook weleens op dat vlees in de supermarkt half ingevroren in de schappen ligt (net alsof ze het net uit de vriezer hebben gehaald)
Heel snel invriezen? Tenminste...dat denk ik . Volgens mij wordt vlees idd vaker ingevroren voordat wij het thuis hebben liggen. Maar dit lijkt mij minder erg dan wanneer er houdbaarheidsstickers worden veranderd naar een latere datum.....
Was het antwoord vergeten .... ik zou de marsepein wel gebruiken maar alleen voor eigen gebruik
ik heb het zelf een keer geprobeerd om marsepijn in te vriezen en echt geen problemen ermee gehad
Deed het geen pijn (aan je tanden?), bevroren marsepein?
Shockvriezen is inderdaad heel snel invriezen, al dan niet met vloeibaar stikstof.
Op die manier krijgen bacteriën minder kans om zich te ontwikkelen en bijkomend voordeel is dat de structuur zo min mogelijk wordt aangetast door ijskristallen.
Als je iets langzaam invriest ontstaan er veel meer ijskristallen die de celwanden van bijvoorbeeld fruit, groenten en vlees kapot maken.
Nou lijkt me dat in marsepein niet zo'n punt, aangezien het vetgehalte erg hoog is.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Ik vond na weken een pak marsepein in de koude auto...