1

Onderwerp: Kleine verleiding smelt

Hoi, ik wou daarnet even de kleine verleiding van de Mjam uitproberen voor de juf van mijn dochter. Nu had ik nog wat wittechocoladeboter in de vriezer en heb ik deze gebruikt ipv botercreme. Niet zo'n groot verschil volgens mij maar toen ik ze in mijn gesmolten (melk)chocolade dipte begonnen ze te smelten  :o . Er was ook totaal geen laagje chocolade zoals het moest  :( . Wat is er volgens jullie misgelopen? Is er zo'n groot verschil met gewone bc? Nu ben ik bang om het opnieuw te proberen met bc omdat ze ook zouden mislukken.  :think:  :( 
Alvast bedankt!

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

2

Re: Kleine verleiding smelt

is je chocolade nog heel heet? en is de rest wel heel koud?

er waren geloof ik meer mensen met dit probleem..

zoek functie?

3

ik had dat ook de eerste keer...nu doe ik ze op advies van Jose even in de vriezer en voila... het werkt...

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

4

waarschijnlijk was je chocolade te warm. Chocolade moet niet warmer (en eigenlijk ook niet kouder) zijn dan ongeveer 36 graden. Als je je vingers verbrandt, is het zeker te warm. Een klein beetje koude chocolade erdoorheen roeren is meestal een goede manier om het een beetje af te koelen. Het moet een beetje de dikte van stroop hebben.

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

5

Bedankt voor de reacties. Heb even met de zoekfunctie rondgekeken en vandaag ben ik opnieuw aan de slag gegaan. Heb mijn koekjes met  BC enkele uren in de koelkast gedaan waardoor de BC heel hard was. Mijn chocolade heb ik ook een tiental minuten laten afkoelen voordat ik mijn koekje erin dopte. Ze waren geslaagd :)

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

6

En ow ow wat zijn ze lekker!!! Ik ben niet eens aan het versieren toegekomen hahaha

N-Joy Cakes