1

Onderwerp: toch nog vraagje over biscuit bakken

heb net mijn eerste biscuit gebakken, alleen klopte de tijd totaal niet met de verpakking, gelukkig is het goedgekomen, maar hoe bewaar ik hem nu tot morgen, en hoe komt het dat hij na insprayen en even laten staan toch plakte aan mijn schaal, heb glazen pyrex bolschaal gebruikt

ik wil hem morgen bekleden en dan vrijdag opeten  :9

oja kan je ook kant en klare baverois gebruiken?

groetjes Willeke

2 Laatst bewerkt door Sandra90 (22-12-2010 21:17)

Re: toch nog vraagje over biscuit bakken

sowieso is iedere oven verschillend. Je moet je eigen oven dus 'leren kennen'. Heb je ook bakpapier gebruikt? Dat is misschien een optie voor de bodem. De zijkanten gaan meestal al wel los tijdens het bakken.

Bewaren doe je door 'm in een plastic zak te doen, bijv. pedaalemmerzak. Goed dichtknopen. Omdat je het morgen gaat bekleden kun je het voor het gemak in de koelkast bewaren. Maar doe dit niet te lang. Als je de taart bijvoorbeeld pas zondag gaat eten issie niet lekker meer. Dan kun je hem beter invriezen. ;)

Bavarois heb ik er nooit ingestopt. Het lijkt me van wel. Jam kan er ook kant en klaar in, toch..? :)

3

bedankt ik kan vooruit denk ik, leg hem wel even buiten goed verpakt heb een beetje volle koelkast en buiten is het net zo koud

groetjes Willeke

4

Bavarois kan er prima in hoor! Vorig weekend ook een taartje gemaakt met bloedsinaasappelbavarois en daar bovenop wat frambozen en bramen, was echt heerlijk!

5

bedankt heb frambozen baverois en caramel dus mmmm moeilijk kiezen

gelukkig bak ik 2 taarten :9 \

groetjes Willeke