1

Onderwerp: cupcakemix, aanmaken met olie of met boter?

Beste allen,

Ik heb zojuist voor het eerst ' cupcakemix' binnengekregen, dat ik hier op de taartenshop besteld heb.

Nu koop ik mijn mixen (en meer bak en decoratie gerei) meestal bij een 'molen' hier in de buurt. Door deze (overheerlijke) muffinmixen, moet ik meestal alleen water en plantaardige olie gooien. De verkoopster daar zei mij onlangs dat die olie erg belangrijk is (i.p.v. boter), omdat de muffins op die manier luchtiger worden dan wanneer je boter gebruikt.

Nu was ik dus verbaasd dat de cupcake mix die ik op deze website besteld heb, aangemaakt moet worden met boter.
Ik ben daarom erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze cupcake mix, omdat ik twijfel of ik het met boter of met olie zal gaan maken. Hebben jullie het wel eens met olie geprobeerd? Hoe worden de cupcakes dan? En met olie?

Hartelijke groet,
Petty

Re: cupcakemix, aanmaken met olie of met boter?

Muffins zijn geen cupcakes, muffins zijn namelijk veel lekkerder :)
Dus ik zou gewoon de aanwijzingen van de verpaking volgen.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Ik zou ook de aanwijzingen op de verpakking gebruiken!! Maar ik heb er geen wijze beargumentatie bij :)

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

4

Ik maak altijd de mix van de shop gewoon met alleen maar ongezouten roomboter en krijg van iedereen hele positieve reacties, van de week belde mijn schoonmoeder zelfs om om het recept te vragen  ;)

Overigens sta je verkeerd, deze rubriek is voor foto's. Ik ga je dus even melden  ;)

5

Ik heb pas geleden van iemand een cupcake geproefd die met olie was gemaakt... 't Was net een oliebol in een bakje...ik vond het niet zo'n succes in ieder geval.

ik zeg: TAART! :D

6

[MOVE] --> Bakken & vullen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Marianne schreef:

[MOVE] --> Bakken & vullen

Jij was wel snel zeg  :+

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

:Y  O-)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

9

Muffins zijn heel anders dan cupcakes. Luchtiger, minder vet, maar ook minder romig van smaak. Voor het decoreren kun je beter cupcakes bakken. Doordat ze meer vet bevatten, blijven ze langer lekker. Muffins worden snel droog, die kun je het best binnen een dag opeten. Cakejes blijven wel een dag of twee, drie lekker, langer zelfs als je ze goed verpakt.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

bedankt voor de reacties,

Dan komt het toch wel goed :-)

Ik ben van plan een aardige lading te bakken, en te decoreren, en om uit te stallen (en op te laten eten) na de kerstnachtdienst. Dit heb ik overigens de afgelopen jaren met mijn 'oude trouwe' muffinmix gedaan, en cupcake mix is weer nieuw voor me.

Excuses voor het fout plaatsen. Ik heb nog zitten twijfelen tussen beide categorieen, en beetje in de andere topics gekeken, en toch nog fout geplaatst. Ajaj :o

Nou, k ga vanavond aan de slag :-).
Dan zal ik mijn foto wel even in de andere categorie plaatsen :-)

Petty