1

Onderwerp: hoe voorkom ik uitdrogen biscuit na invriezen

goedemorgen,

Ik ga vandaag 2 biscuit bakken voor vrijdag. Mijn zoon word dan 9 jaar en verwacht natuurlijjk een taart. Maar om donderdag nou 2 taarten te bakken met alle stress lijkt me niet handig. Maar ik wil dus de biscuits invriezen. Nu had ik vorige keer CC ingevroren. Dat ging perfect alleen waren ze ietsjes droger geworden. Hoe kan ik dit voorkomen met de biscuits?

Alsvast bedankt

2

Re: hoe voorkom ik uitdrogen biscuit na invriezen

Ik lees mee...

3

Je kunt de kapsels prima even invriezen hoor, ik vind niet dat ze er droger van worden, misschien zelfs juist niet! Wel in een plastic zak invriezen en daar ook in ontdooien. Succes en een fijne verjaardag!

4

Dat dacht ik ook, dat ze drogen zouden worden. Maar dit is juist niet. Ze worden idd lekkerder..

5

Laten jullie de biscuit on de koelkast of op kamertemperatuur ontdooien?

6

1 dag voor gebruik uit de vriezer in de koelkast zetten en vervolgens 1 uur voor het eten de taart uit de koelkast halen.

7

Ik heb het eigenlijk over enkel de biscuit (dus het kapsel). Ontdooien jullie die ook in de koelkast?

8

Nee, gewoon uit de vriezer, in de zak, op de aanrecht! Na een half uurtje haal ik het biscuit uit de zak.

9

Heb hem ingevoren bekleed en al.. Hoop dat het goed komt maar dat zal wel. Morgen nog 1 maken een voetbalshirt wordt ook een hele uitdaging hahaha... Thanks voor de reacties

10

Het kapsel in een zak de vriezer in en de avond ervoor, of 's ochtens als je 's middags aan de slag gaat uit de vriezer halen. Gewoon buiten de koelkast en in de zak laten tot je hem gaat gebruiken. De cake wordt niet droog hoor. Succes!

11

Uurtje voor je begint uit de vriezer halen en op het aanrecht in de zak laten ontdooien. Het ontdooien gaat heel snel en dan gaat 't snijden ook nog heel makkelijk.