1

Onderwerp: Fondant drogen in oven?

Ik las laatst in het topic over de iglo dat ie in de oven gedroogd werd op 50 graden. Maar gaat de hele handel dan niet smelten?

Aangezien ik voor kerst een taart mag maken en een pinguin het enige beest is dat ik (met dank aan Etty) enigszins kan boetseren ben ik de iglo aan het inspipikken.   :o  :o

Nou leek het me wel fijn als ie zeker weten hard is, maar dat oven verhaal... dat vertrouw ik nog niet helemaal. Moet de ovendeur open of dicht? Hete lucht of conventioneel? Oh ja ik gebruik bakels met tylose

Hellup!!

~ Never waste a good crisis... ~

2

Re: Fondant drogen in oven?

Deze tip heb ik van Pooh en hij werkt perfect!!!

Over voorverwarmen op 50 graden (alleen onder!) en het boetseersel plm. 30 minuten in de oven zetten met een open deur.

Daarna af laten koelen et vòila....klaar!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Als je fondant met tylose gebruikt, hoef je toch de oven niet te gebruiken? De oventip heb ik hier meer gelezen als te gebruiken bij marsepein  :think:

Als je dat toch wilt doen..........deur open als het kan............hetelucht of conventioneel maakt dan volgens mij niet zoveel uit...........

4

@ Annelies: thanks, ik vind het dood eng, bang dat mijn iglo smelt (hahaha) maar als jij het zegt geloof ik het gelijk. Als ik tijd heb ga ik nog een kerstmannetje voor bij de iglo proberen te produceren. ;)

@ Karin: ik ben bang dat ie zaterdag nog niet helemaal hard is, en aangezien ik ietwat lompe nichtjes heb...  :x

~ Never waste a good crisis... ~

5

Karin09 schreef:

Als je fondant met tylose gebruikt, hoef je toch de oven niet te gebruiken? De oventip heb ik hier meer gelezen als te gebruiken bij marsepein  :think:

Als je dat toch wilt doen..........deur open als het kan............hetelucht of conventioneel maakt dan volgens mij niet zoveel uit...........

Marsepein in de oven? Is mij onbekend, maar ja, ik weet natuurlijk ook niet alles.... ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."