1

Onderwerp: Spuitzak in magnetron?

Heb al gezocht, maar kan een juist antwoord niet vinden :).

Ik geef morgen een workshop aan collega's en ben nu botercrème voor het afsmeren aan het maken. Deze crème wil ik ook alvast in spuitzakken doen. Zelf vind ik het altijd fijn als mijn creme met het afsmeren wat smeerbaarder is, ik doe hem dan altijd heel eventjes in de magnetron.

Nu vroeg ik me af of spuitzakken gevuld met botercrème ook in de magnetron kunnen? Of gaat dat smelten? De zak bedoel ik dan :)

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Trotse mama van een mooie zoon - 24 oktober 2012
én dochter - 21 januari 2014

2

Re: Spuitzak in magnetron?

Precies........ spuitzak is waarschijnlijk plastic en dat doet t niet goed in de magnetron....... dat smelt  :lol:

Misschien dat 5 seconde nog wel gaat maar ik zou het risico niet nemen....  :think:

3

de echte spuitzakken doe ik ook in de magnetron.. het is nmlk maar zo kort dat het volgens helemaal geen kwaad kan

N-Joy Cakes

4

ik heb ook regelmatig (plastic) spuitzakken in de magnetron met chocolade etc.... Gaat echt prima!!

De chocolade smelt (in een seconde of 30) en de zak blijft gewoon heel :D

5

Ik ben altijd bang dat ik dan een hoopje boter(saus) met wat plastic restjes heb (zelfkennis?)....... dus ik neem het risico beter niet.

6

annick67 schreef:

Ik ben altijd bang dat ik dan een hoopje boter(saus) met wat plastic restjes heb (zelfkennis?)....... dus ik neem het risico beter niet.

Ja, dat denk ik ook. Ik doe het dus ook niet. Ik vind sowieso dat de kwaliteit  van de bc achteruit gaat wanneer ik deze invries. Als ik al invries is dit alleen voor eigen gebruik.

7

ik zou het ook niet aandurven. Die dingen zijn er niet voor bedoeld en ik zou het risico niet willen nemen dat er iets mis zou zijn of dat ik inderdaad saus heb ipv crème

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

8

Esther68 schreef:

Ja, dat denk ik ook. Ik doe het dus ook niet. Ik vind sowieso dat de kwaliteit  van de bc achteruit gaat wanneer ik deze invries. Als ik al invries is dit alleen voor eigen gebruik.

De botercrème is vers en niet ingevroren :).
Ik vries overigens altijd mijn 1:1 botercreme in, nog nooit problemen gehad met achteruitgaande kwaliteit hoor. Maar dat is misschien persoonlijk :).

Bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden. Ik ga het toch maar proberen, denk dat 10 sec. moet kunnen. Het zijn behoorlijk stevige zakken. Jullie horen er nog van ;)

9

Liene schreef:
Esther68 schreef:

De botercrème is vers en niet ingevroren :).
Ik vries overigens altijd mijn 1:1 botercreme in, nog nooit problemen gehad met achteruitgaande kwaliteit hoor. Maar dat is misschien persoonlijk :).

Bedankt in ieder geval voor jullie antwoorden. Ik ga het toch maar proberen, denk dat 10 sec. moet kunnen. Het zijn behoorlijk stevige zakken. Jullie horen er nog van ;)

:/ snap ik ook niet hoe ik daar bij kom  :lol: . In dat geval zou ik de bc idd gewoon in de spuitzakken doen (zo laat mogelijk) en dan een nachtje op het aanrecht laten liggen. Doe ik ook wel eens wanneer ik de volgende dag ga bekleden  :Y

10

moet je botercreme trouwens na het invriezen opnieuw mixen??
stomme vraag hoor misschien....
gr rian

11

Na het invriezen inderdaad altijd even doorrroeren :)..

Vandaag de workshop gedaan én de spuitzakken met botercrème even 10 seconden in de magnetron. Ging perfect en werkte heerlijk!