1 Laatst bewerkt door Nienes (06-12-2010 14:13)

Onderwerp: Hoihoi! Ben nieuw (en weet nog vrijwel niets over bakken!)

Hallo!
Mijn naam is Nienke en kom uit het mooie Enschede.
Nu ben ik door een vriendin die ontzettend mooie creaties maakt hier terecht gekomen en wil ik zelf ook graag een poging wagen!

Heb tot nu toe alleen een toren cupcakejes gemaakt met behulp van haar maar wil voor kerst graag een mooie taart maken, en als ik het leuk vind er mee door gaan natuurlijk!

maar nu had ik ook een vraagje of hier ergens een goed beginnerstopic of pagina is, want kan het zelf niet zo goed vinden!

liefs,
Nienke

ps. de cupcakes die ik gemaakt heb! (mijn allerallereerste bakcreatie dus! met hulp ;) )

http://94.100.121.211/1167400001-1167450000/1167413401-1167413500/1167413420_5_y3OJ.jpeg

~when you share a cake, you share love~

2

Re: Hoihoi! Ben nieuw (en weet nog vrijwel niets over bakken!)

Welkom Nienke,

Mijn TIP: lezen lezen lezen en nog eens lezen. In het begin heb je het idee dat je er nooit doorheen komt, maar echt, dat lukt een keer.

Een heel handig topic voor beginners is dit:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=125276

Verder zorgen dat je wat goede basisspullen koopt en veel oefenen (de kleine Blanda schaaltjes van IKEA zijn er makkelijk voor of ronde springvorm 12cm van bijv AH, die zijn niet zo groot en kun je dus oefenen en de taart opeten zonder dat je direct vierkant wordt ;) ).

Heel veel succes en taartplezier!

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

hardstikke bedankt voor de tip!
ga zometeen eventjes naar de boekhandel om te kijken of ze leuke boekjes hebben voor het bakken!

4 Laatst bewerkt door Carien (06-12-2010 14:16)

Nienes schreef:

ga zometeen eventjes naar de boekhandel om te kijken of ze leuke boekjes hebben voor het bakken!

:lol: ik bedoelde eigenlijk dit forum lezen, lezen en nog eens lezen :lol:. Volgens mij staat hier alles wat er te weten is over taarten :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Carien schreef:
Nienes schreef:

:lol: ik bedoelde eigenlijk dit forum lezen, lezen en nog eens lezen :lol:. Volgens mij staat hier alles wat er te weten is over taarten :Y

hahaha ja dat begreep ik! Maar het lijkt me ook wel handig een bakboek aan te schaffen :P

6

Hey nog iemand uit Enschede!!

Je CC's zien er erg leuk uit!!
Ben heel erg benieuwd wat voor mooie creaties je nog mee allemaal gaat maken.

Mocht je een keertje samen willen freubelen dan geef maar een gil ;)

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

7

hahaha jeeej nog een Enschedeese  :D

dankjewel! Heb inmiddels mijn 1e taart af.. en ga morgen mijn eerste lading kerstkoekjes proberen! en donderdag weer een taart! heb het helemaal te pakken!
Haha als ik het een beetje onder de knie krijg lijkt het me erg gezellig om een keer te freubelen! (erg spannend ook, uiteraard ;) )

8

Nou heeeel veel succes ermee!!
Heb de laatste weken ook al een hele lading koekjes mogen maken.
Heb helemaal de smaak ervan te pakken ;)
Wel gaan showen hier op het forum he!!

Nou mocht je een keertje willen komen dan hoor ik het wel.
Misschien dat er meerdere meiden zijn die zin hebben......kan er max 5 plaatsen (inc ikzelf)

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

Hallo
Je cupcakes zien er idd gewedlig uit;ik heb laatst een workshop gedaan van marsepein taart maken;maar heb nog niet de tijd en rust gevonden om het over te doen ;komt vast goed en als "je "eenmaal begint kan je niet meer stoppen volgens mij...

Taarten maken is geweldig