1

Onderwerp: kwasten en penselen schoonmaken

Waar maken jullie je kwastjes en penselen mee schoon na het dusten/verven?

Ik doe het nu met water maar dan blijf je toch de kleur die je gebruikt hebt zien.

2

Re: kwasten en penselen schoonmaken

Zoals ik altijd mijn penseeltjes schoon maak:

Eerst uitspoelen met warm water, daarna een beetje afwasmiddel in de palm van je hand spuiten en daar de penseeltjes indopen en even wegleggen. Als je alle penseltjes zo hebt ingedoopt, dan één voor één in de palm van je hand schoonmaken (met het aanhangende afwasmiddel) en daarna goed uitspoelen met schoon water....
Eventueel herhalen als dat nodig is.
Zo blijven mijn penseeltjes jáááren bruikbaar.

Hoop dat je er iets aan hebt! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

3

Annelies schreef:

Hoop dat je er iets aan hebt! ;)

Anders ik wel! :thumb: Bedankt!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Dit is inderdaad een super manier Annelies, deze kende ik ook nog niet. Ik maak mijn kwasten altijd schoon in maizena, deze nemen dan al het kleurstof op en zijn dan ook weer schoon.

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

5

soesa schreef:

Dit is inderdaad een super manier Annelies, deze kende ik ook nog niet. Ik maak mijn kwasten altijd schoon in maizena, deze nemen dan al het kleurstof op en zijn dan ook weer schoon.

ja  zo doe ik het ook en zijn dan echt scoon

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

6

Met maizena kende ik nog niet.... :o  :D
Maar ik schilder mijn hele leven al (olieverf, acrylverf) en nu met dustpoeder en eetbare verf en heb dit altijd zoals  boven omschreven gedaan.
Mijn penseeltjes (ook de 10/0!) blijven daardoor ook mooi in model.
Gaan ze door maizena niet uit elkaar staan na verloop van tijd?

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

7

ik doe het net als annelies.....alleen als ik alleen duspoeder gebruik doe ik het ook in de maizena..en dat werkt goed en tot nu toe blijven me penseltjes mooi....ik doe het wel met beleid!! :Y

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

8

In maizena 'dopen' en dan afspoelen met (warm) water? Probeer ik dat eens, doe het tot nu toe ook met water/afwasmiddel......

9

annick67 schreef:

In maizena 'dopen' en dan afspoelen met (warm) water? Probeer ik dat eens, doe het tot nu toe ook met water/afwasmiddel......

Alleen in droge maizena en dan gaat de kleurstof eruit, je hoeft niet daarna af te spoelen, dan kan je daarna de kwast weer gebruiken. :Y

Kitchen Corner, Nieuwstraat 15, Deventer. di-wo,vr 10:00-17.30 uur, donderdag van 10:00-20:00 uur en zaterdag 10:00-17:00 uur.
Voor cursus PME en diverse workshops kijk op de site www.kitchencorner.nl

10

Klinkt (veel) makkelijker dan de afwasmiddel-methode die ik gebruikt heb tot nu........ dát ga ik dus volgende keer doen; dank jullie wel!

(Sorry TS, ik was ook erg benieuwd.....  :o)

11

Dankjewel voor jullie tips. Ga het vandaag eens uitproberen.