1

Onderwerp: harde koekjes?

Ik heb onlang de koekjes gebakken van de befaamde laagjespot. ik vond ze wel héél lekker van smaak maar iets té hard (en ik vond ze ook vrij zoet, plakkerig aan de tanden).
Nu heb ik gisteren een nieuwe poging gewaagd met het bakken van koekjes waarin ik mijn overschotjes van ontbijtgranen verwerkt heb (wel gebaseerd weer op het recept van de m&m-koekjes) ..;wederom lekker maar ik vind de koekjes weer veel te hard.
Hoe maak ik van die zachte koeken ...moet er dan meer boter in of .... (ik heb ze ook minder lang gebakken maar dit blijkt niet te helpen°
Wie is hier een kanjer in het koeken bakken en kan me helpen?

2

Re: harde koekjes?

Doe je er ook bak poeder in? Daar worden je koekjes wat brosser van.

3

Ja Tine ik doe er bakpoeder in maar ik dacht dat dat moest als ik gewone bloem gebruik? Of moet ik dan de bloem vervangen door zelfrijzende of hoeft zelfs dat niet en laat ik gewoon de bakpoeder weg?

Hai Karine!

Ik ben een leek op het gebied van bakken, ben net begonnen met de verslavende hobby. De koekjes heb ik al regelmatig gebakken. Ik volg precies het recept/de hoeveelheden van juffrouw Suikerbuik (staat ook op site) en de koekjes zijn altijd goed.
Iedereen vindt ze lekker. En ik weet zeker dat ik het gehoord had als ze te hard of te zacht of ......etc waren.

Ik kan je dus helaas niet verder helpen, dan alleen maar te zeggen: volg het recept en gebruik de juiste hoeveelheden.

Suc6 met je volgende poging!