1

Onderwerp: Poedersuiker "zakje"

In verschillende filpjes op internet zie ik dat er een soort zakje gebruikt wordt waar de poedersuiker in zit om bijv. het werkoppervlak mee te bestuiven.
Weet iemand wat voor soort zakje dit is, of het ergens te koop is, of dat er een alternatief voor is. Het lijkt me wel heel handig namelijk om zoiets te gebruiken.

Dat is toch een TAART waard!

Re: Poedersuiker "zakje"

Gewoon een zakdoek :)
Ik heb zakdoekjes bij de zeeman gehaald, die zijn lekker dun. Ik gebruik ze voor maizena, maar met poedersuiker werkt het ook heel goed!

Je kunt ook zo'n echte pouch kopen, maar die zijn best prijzig en werken vrijwel hetzelfde :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

Je kunt ook een pantykousje gebruiken, wel een die nieuw is uiteraard :)  :)  En dan niet vullen bij het teengedeelte want daar is het weer te dicht voor. Gebruik het zelf voor de maizena bij het maken van bloemen :)

4

Je kunt ook babydoekjes gebruiken, het liefste zonder parfum, maar mocht je ze hebben, even spoelen onder de kraan en dan laten drogen werkt goed!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

5

www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=183_184&products_id=1668

Liefs van Christel
www.taartvanchris.hyves.nl

6 Laatst bewerkt door @ppeltje (22-12-2010 11:53)

Suikertaartjes-Suuz schreef:

Ik heb zakdoekjes bij de zeeman gehaald, die zijn lekker dun. Ik gebruik ze voor maizena, maar met poedersuiker werkt het ook heel goed!

Je kunt ook zo'n echte pouch kopen, maar die zijn best prijzig en werken vrijwel hetzelfde :)

Bind je die dicht met een touwtje dan ofzo?

Siep schreef:

Je kunt ook een pantykousje gebruiken, wel een die nieuw is uiteraard :)  :)  En dan niet vullen bij het teengedeelte want daar is het weer te dicht voor. Gebruik het zelf voor de maizena bij het maken van bloemen :)

Dat is ook een goed idee. Was je die van te voren nog wel uit, of gebruik je die gelijk vanuit de verpakking?

Wat is het voordeel van het gebruik van maizena boven poedersuiker?

Dat is toch een TAART waard!

7

@ppeltje schreef:
Suikertaartjes-Suuz schreef:

Bind je die dicht met een touwtje dan ofzo?

:Y  of elastiekje
ik heb er maizena inzitten

N-Joy Cakes