1 Laatst bewerkt door Rafaëlla (20-12-2010 22:34)

Onderwerp: Mijn Kersttaart voor dit jaar

En tevens ook m'n 1ste kersttaart die ik heb gemaakt  :) .

De "houder"  is een naturelbiscuit gevuld met 2 laagjes lemoncurd, 2 laagjes viervruchtenjam en een laagje chocoladeganache met stukjes caramel.

De ster is een kokoscake met 1 laagje viervruchtenjam.

De kerstboom heb ik gemaakt naar een idee van Jol321 (en ik vind die van jou  trouwens véél mooier gemaakt).

http://i54.tinypic.com/15mz6ds.jpg

http://i51.tinypic.com/wwapld.jpg

http://i55.tinypic.com/ip9rn4.jpg

Nu nog alle glitters van de vloer en het aanrecht krijgen  :D

Ik zie nu pas dat ik de piek helemaal ben vergeten op de boom te zetten  :o . Lekker suf zeg   :rolleyes:

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

2

Re: Mijn Kersttaart voor dit jaar

wow, wat een mooie aparte taart !

3

Prachtig !!!

Nou echt mooi gedaan, heel sfeervol ook.

gr. Bianca Wolst

Groetjes Bianca Wolst

Jeetje wat een leuk idee! Heel leuk gedaan :thumb:

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

6

Wauw mooi hoor!! :thumb:  :thumb:  :thumb:

Groetjes, Jolanda

7

Gaaf zeg, die is wel écht heel kerstig met al die glitters! Mooi! :D

8

wat een bijzonder kunstwerkje heb je hier gemaakt zeg! Prachtig!

To WUD or not to WUD, that's NEVER the question!

9

ow wauw wat is dit leuk!!! waanzinnig gaaf geglitterd en supermooi uitgevoerd! :thumb:  ik vind het supergaaf zo met die kaarsjes, maar heb er een vraagje over. ik heb namelijk ooit een keertje in een boek ook een ontzettend gave taart gezien waarop waxine lichtjes werd gezet (in kuipje op de taart rondom, was een stapeltaart) wat doet het kaarsje t.o.v. de fondant? word het niet te heet zodat het smelt? en zie dat je hier geen kuipje hebt, ben je niet bang dat het kaarsvet op de rondant druipt? of was hij alleen maar ff aan voor de foto? :D dat kan natuurlijk ook :Y  :lol:

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

10

mag ik vragen hoe je je kerstboom hebt gemaakt?? is er een how to van?

ik vind em erg mooi!

Groetjes Christa!

11

kwebbeltje schreef:

ow wauw wat is dit leuk!!! waanzinnig gaaf geglitterd en supermooi uitgevoerd! :thumb:  ik vind het supergaaf zo met die kaarsjes, maar heb er een vraagje over. ik heb namelijk ooit een keertje in een boek ook een ontzettend gave taart gezien waarop waxine lichtjes werd gezet (in kuipje op de taart rondom, was een stapeltaart) wat doet het kaarsje t.o.v. de fondant? word het niet te heet zodat het smelt? en zie dat je hier geen kuipje hebt, ben je niet bang dat het kaarsvet op de rondant druipt? of was hij alleen maar ff aan voor de foto? :D dat kan natuurlijk ook :Y  :lol:

Hoi Brenda,

Dank je wel voor je leuke reactie! En ik kan je de volgende antwoorden geven; het kaarsje zorgt er niet voor dat je fondant smelt, daar is het een te klein vlammetje voor (erg lange lontjes wat korter afknippen  :+ )

Gebruik waxinelichtjes van bolsius of gouda-kaarsen, de goedkopere gaan namelijk wel gauw scheef wegsmelten en dus eerder lekken op je taart  :Y .

Je kunt de waxinelichtjes best wel ff laten branden, maar uiteraard altijd op blijven letten en....................rustig uitblazen  :lol:  :lol:  :lol:.

Het metalen houdertje heb ik niet gebruikt, omdat ik er niet van hou om iets van metaal in m'n taart te hebben (ondanks het driftige gebruik van glitters  O-) ).

De ster met kaarsjes heb ik van cake gemaakt, hier kun je makkelijker een uitsparing in snijden voor je waxinelichtjes. En het is natuurlijk ook makkelijker te vormen dan een biscuitbodem.

Ik hoop dat ik al je vragen hebt beantwoordt en anders hoor ik 't graag van je.

Groetjes en fijne feestdagen alvast.

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

12

en de kerstboom???? hoe heb je die gemaakt? :o

Groetjes Christa!

13

en de kerstboom???? hoe heb je die gemaakt? :o

Groetjes Christa!

14

:s oeps...dubbel :o hij bleef hangen

Groetjes Christa!

15

Christa163 schreef:

:s oeps...dubbel :o hij bleef hangen

Oh, dus ik hoef 't maar 1x uit te leggen  :lol:

Nee hoor, grapje  ;) .

De kerstboom heb ik gemaakt van de Orchard Star Cutter. Dat is een setje met 4 verschillende maten uitstekers en iedere maat steek je 4x uit (meer of minder als 't nodig is kan natuurlijk altijd  :D ).

Je stapelt ze trapsgewijs en tussen iedere laagje doe je een klein rond schijfje fondant van ongeveer 3 à 4 mm. dik.

De bovenste schijfjes fondant (die tussen de kleinste vormjes zitten), maak je niet dikker dan 2à 3 mm zodat alles een beetje in verhouding blijft.

Hopelijk heb ik 't duidelijk genoeg uitgelegd en anders hoor ik 't graag.

Veel succes en plezier met het maken ervan  :)

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

16

wat een mooie,
de boom is zo mooi!

17

dank je wel voor de uitleg ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

18

super uitleg, nu moet ik alleen de uitstekers nog hebben..........manlief zal blij met me zijn :lol:

Groetjes Christa!

19

Wat een mooie en hij glimt geweldig!

20

daan69 schreef:

Dank je wel, ik kom de "glimmers" nog steeds tegen in m'n huis. Dit zorgt dan wel weer voor een verhoogde kerstsfeer  :lol:

Taartalataaaaaaaaaaaaaa

21

Rafaëlla schreef:
daan69 schreef:

Dank je wel, ik kom de "glimmers" nog steeds tegen in m'n huis. Dit zorgt dan wel weer voor een verhoogde kerstsfeer  :lol:

:lol: