1

Onderwerp: Hoe zeven jullie suikerbakkerspoeder het snelst?

Hoe zeven jullie suikerbakkerspoeder het snelst?
Ik heb een heel klein zeefbakje met in de handgreep een soort knijpgedeelte waarmee gezeefd kan worden.
Maar die is veel te klein.

Ik heb ook een kunststof Tupperware zeef en dan wrijf ik met de bolle kant van een lepel de suiker door de zeef, maar dat is ook best een tijdrovend klusje.

Hoe zeven jullie het snelst?

2

Re: Hoe zeven jullie suikerbakkerspoeder het snelst?

waarom moet je het zeven? Dat doe ik nooit eigenlijk! ik gebruik het voor botercreme te maken en zeven doe ik dan nooit.

heerlijke taartgroetjes van Brenda

Gewoon met de zeef tegen mijn hand tikken.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

ik doe het ook met de bolle kant van een lepel, wel een grote opscheplepel, dat scheelt alweer ;)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Zeef beetje heen en weer schudden en af entoe er tegenaan kloppen, werkt perfect

N-Joy Cakes

6

Ik ook met een lepel, en schudden (heb weinig geduld  :o )
@yoyvin: wanneer de laatste poedersuiker door de zeef is gezeefd liggen er bij mij altijd een paar hele harde stukjes in (lijken wel steentjes). Die zou ik niet graag in mijn bc willen  :s

7

Een flinke zeef , en een lepel!

Als je een grote zeef neemt en een grote plastic kom eronder gaat het best rap hoor!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Ik denk dat mijn zeef te weinig gaatjes heeft, dus ik denk dan dat ik een metalen zeef ga kopen  :)

bedankt voor jullie antwoorden.

9

de zeef van de ikea is fijn!!!
Past makkelijk over een grote kom; en schuift bijna niet.
Maar als je de poedersuiker goed luchtdicht bewaart zouden er ook bijna geen stukjes in moeten zitten ;-)
(even 'reclame' maken voor mijn vriendin die tupperware doet  :lol:)

10

PetraJ schreef:

de zeef van de ikea is fijn!!!
Past makkelijk over een grote kom; en schuift bijna niet.
Maar als je de poedersuiker goed luchtdicht bewaart zouden er ook bijna geen stukjes in moeten zitten ;-)
(even 'reclame' maken voor mijn vriendin die tupperware doet  :lol:)

Ik koop die bussen en zet deze zo in de kast...

11 Laatst bewerkt door Veerletas (22-12-2010 20:54)

Als ik een nieuwe bus poedersuiker open maak zeef ik alles, en doe het in een bewaardoosje. Er zitten idd altijd wat klontjes in die bussen. Dit doe ik dus als ik even wat tijd over heb, zodat ik dit tijdens het bakken niet meer moet doen. Suikerbakkerspoeder heb ik nog nooit gebruikt.

Groetjes van Veerle