1

Onderwerp: Taart zakt weer in...

Ik heb hier helaas altijd last van en werkelijk geen idee wat ik nou verkeerd doe..
Mijn mix gaat de oven in hij komt heel mooi hoog en dan net op het einde blub zakt ie voornamelijk in het midden helemaal in..
Iemand enig idee waarom?
Ik doe eerst 10 min160 en dan (afhankelijkvan de grootte) 20/30 min 180..

Ik maak mijn biscuit altijd zelf ( eieren, bloem, maïzena, suiker) en doe warme eieren in mijn kennie 2 min laagste stand 10 min hoogste
Komt flink hoog!

Help??!

Groetjes Romee,
Weer begonnen, net even anders!

2

Re: Taart zakt weer in...

sorry, ik kan je niet helpen ik gebruik altijd mix
maar ik laat ook met de mix altijd langzaam de temp oplopen
145 - 160 - 175 gr.
en dan steeds 5 minuutjes erbij afhankelijk van de bakvorm grote

N-Joy Cakes

3

me312 schreef:

Ik maak mijn biscuit altijd zelf ( eieren, bloem, maïzena, suiker) en doe warme eieren in mijn kennie 2 min laagste stand 10 min hoogste
Komt flink hoog!

Help??!

Misschien dat het hierdoor fout gaat.Ik mix altijd ca 8/10 minuten op vol vermogen en dan nog 2 minuten op de laagste stand.
Dus net andersom dan dat jij doet.
ik weet niet ofdat het helpt maar je zou het kunnen proberen.
Succes!

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

4

Probeer het eens, zonder dat je eieren warm maakt. Dat zou het weleens kunnen zijn.
Maar ook de temperatuur van de oven zou je nog eens kunnen controleren.
Hopelijk lu kt het de volgende keer wel.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

Oke bedankt! Dat ga ik proberen :y

Groetjes Romee,

Je oven staat waarschijnlijk te heet. Probeer het eens zonder oplopen te bakken op 150 of 160 graden.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

7 Laatst bewerkt door Esther68 (04-12-2010 17:39)

Vroeg me ook af hoe jouw volgorde is in mixen  ;) . maar het is idd eerst 8 min hoog en dan 2 min laag. Volgens mij is de temp ook te hoog waardoor de biscuit te snel rijst. Ik heb ook uit moeten proberen wat de beste temp is. Nu bak ik constant 150 gr hetelucht, 55 min, bij een bakvorm 25 cm.

Okee Ik ga het proberen  :thumb:
En hoe moet ik hem laten afkoelen na de oven? In de oven of uit de oven? Met theedoek zonder theedoek?

Groetjes Romee,

9

Meteen na de baktijd uit de oven en dan gelijk storten op een taartrooster.
Maar is de biscuit eigenlijk wel gaar? Bij mij zakt hij tegen het eind van de baktijd ook altijd een beetje in.

Oke ja hij is wel gaar.. En smaakt ook prima hoor maar wil graag zn mooie hoge  ;)

Groetjes Romee,

11

Hoe hoog plaats je je taartbeslag in de oven?
Staat het taartbeslag in het midden van je oven?

Mijn ervaring is dat je het op de laagste richel moet zetten zodat er meer warmte van onderenkant komt. Elke oven bakt anders je moet het gewoon uitproberen welke stand het beste is voor je taartbeslag.

Ik wilde toch nog even reageren! Het is gelukt! Nog niet zo hoog als de meeste kunnenaar hij is ook niet ingezakt! Ik heb koude eieren gedaan, eerst 10 min hard geklopt en toen 2 zachtjes en daarna in de oven 10 min 140 graden en 40(!)min 160
En toen was ie goed :thumb:

Ik bak overigens in een combi oven en de taart staat in het midden en die draaid..

Groetjes Romee,

13

echt dan ga ik dat ook een keer proberen
10 min. op 140 graden en dan 40 min op 160 graden
alleen dan moet ik wel de oven open doen
kan dat kwaad weer iemand dat

14

moontjeklop schreef:

volgens mij is dat niet goed om de oven te openen, ik bak altijd op 180 graden (boven en onder warmte,dus geen hetelucht, want dan moet het minder warm)en dan 35 minuten, dus ik laat de temp. niet oplopen!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

15

moontjeklop schreef:

Zou ik niet doen. De oven kun je pas openmaken wanneer er 3/4 van de baktijd is verstreken. Anders zakt de biscuit in. Ik bak 150 gr hetelucht constant. Een 20 cm bv gaat er 45 min in