1

Onderwerp: Wat is nou ECHT de truc??

Een puzzelplaatje maken, dat wil inmiddels best aardig. Maar elke keer verkl**t ik het op het punt dat ie van de insteekhoes af moet en op de taart. Elke keer breekt ie in stukjes als dat gebeurd. Wat is nou toch de truc?

2

Re: Wat is nou ECHT de truc??

Je kan hem even in de vriezer doen voordat je hem er af haalt dan is hij wat minder breekbaar.

3

volg het even mee ,heb ik nml ook

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

4

Overigens; meestal maak ik het plaatje een dag van te voren. Dan is de fondant ook al wat uitgehard.

5

ik ben ook hevig geinteresseerd :Y , want ook al komt ie dan uit de vries, dan nog  :s  :grr:  :Y  :(  (need I say more?)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

hier de vriezer..ideaal

7

Van marsepein maken (vind ik lekkerder, want dat wordt niet hard). In de vriezer leggen en direct uit de vriezer op de taart. Door het kleine beetje condens plakt ie van zelf vast en heb je 'm in zijn geheel zo overgeplaatst, fluitje van een cent. En na een kwartiertje (maximaal) is ie weer gewoon zacht.

Groet, Jolanda

8

Ik heb daar ook over moeten nadenken bij mijn Sintpuzzelplaatje. Maar je kunt er een folietje of een insteek hoesje op leggen. Dan ligt het plaatje op zijn kop. Dan via het hoesje zo op de taart wippen. Misschien lukt dan?

9

Jip83 schreef:

Ik heb daar ook over moeten nadenken bij mijn Sintpuzzelplaatje. Maar je kunt er een folietje of een insteek hoesje op leggen. Dan ligt het plaatje op zijn kop. Dan via het hoesje zo op de taart wippen. Misschien lukt dan?

Dat lijkt mij (ik lees alleen maar even mee) een supertip :thumb:  :Y ; dat ga ik eens proberen (en waarom had ik daar zelf niet aan gedacht :s?)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10

Plaatje met een stukje karton er achter in een insteekhoesje. Insteekhoesje insmeren met wat crisco. Plaatje maken en afznonderlijke delen met een heel klein beetje water aan elkaar lijmen. Plaatje even in de vriezer met karton en al. Uit de vriezer, karton er uit, insteekhoesje er af pellen en puzzelplaatje op de taart leggen.
Dat is hoe ik het doe en het breekt niet.

Life is what you bake it.

11

wat ik ook heb gemerkt is dat het hoesje niet te stevig moet zijn .
ik dacht de eerste keer ik lamineer het plaatje maar dan is het te stijf en breekt het plaatje.
Is het hoesje dun (slap) dan haal je het hoesje van het plaatje af in plaats van het plaatje van het hoesje.
Ik doe hem wel eerst in de vriezer.
( snapt iemand me?? :s )

groetjes Colinda   mijn motto : bijzonder feest , eigen taart
                              www.bijzondertaartje.nl

12

Ik snap je heel goed. Je pelt het hoesje als het ware van het plaatje af.

Life is what you bake it.

Ik gebruik geen insteekhoezen, maar de diepvries/sluitzakken van Ikea. Als de puzzel klaar is knip ik het zakje rondom de puzzel af (een beetje ruim) en leg ik de puzzel omgekeerd op een ander zakje. Vervolgens haal ik het afgeknipte zakje voorzichtig van de puzzel af. Daarna leg ik het afgeknipte zakje weer terug op de omgekeerde puzzel en draai ik hem weer om. De puzzel zit dan vrijwel los op het zakje.

Dan vouw ik een stukje van het zakje aan de achterkant om en leg ik hem zo op de taart. Zonodig kan de puzzel dan ook nog verplaatst worden.

En dan trek ik het zakje achter de puzzel vandaan, terwijl hij dus al op de taart ligt.

Hm, weet niet of dit nou zo'n duidelijke uitleg is  :rolleyes: Maar het werkt wel bij mij ;)

14 Laatst bewerkt door severn (20-12-2010 10:39)

Ik gebruik altijd wit bakpapier.
Je plaatje eronder schijn gewoon door en de puzzel komt er gemakkelijk af!  :thumb:

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

15

Meiden, heel erg bedankt! Ik kom al heel veel tips tegen welke ik eens kan uitproberen!

16

Of met twee grote vlees/broodmessen het bevroren plaatje op de taart leggen. Eerst even met het mes onder het bevroren plaatje langs om hem los te krijgen.

17

even wat harder laten worden  :D

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

18

Ik maak puzzelplaatjes alleen maar met marsepein. Dat hard niet uit naar blijft soepel. Je krijgt zo ook nooit barstjes of breuken. Je kan dan gewoon je insteekhoes erachter langs vouwen en dan glijd het er zo af. Is helemaal geen vriezen voor nodig   Je moet niet vergeten dat het een flinke harde hap is een plaatje van fondant.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage