1

Onderwerp: Bakbijbel

Hi Iedereen!
Ik ben echt nét begonnen met bakken, en dan met name ccs.
Graag zou ik weten wat jullie een mooi naslagwerk, beginboek vinden.
Zelf heb ik met mijn verjaardag 'A piece of cake' van Leila Lindholm gekregen, errug leuk! Vooral ook de feitjes over soorten suiker en meel, dingen die ik écht niet wist :D
Nu heb ik nog wat boekenbonnen liggen, en ik zit te denken om daarvan t nieuwste boek van Petra Achtien: Taart! te kopen. Dat schijnt ook een superleuk boek te zijn.
Natuurlijk kan ik ook op t web kijken, maar tijdens het bakken heb ik liever een boek open. En een naslagwerk is altijd leuk om even te lezen.

Dus: Wat is jullie BakBijbel????

Lieve groetjes,
Bianca!

Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal.

Re: Bakbijbel

[move]--> td algemeen

ik heb er niet echt 1, ik heb er een heleboel. Voor recepten heb ik de hummingbirds cookbook, voor inspiratie en toch ook wel recepten een heleboel andere boeken van o.a. martha steward, mich turner, lindy smith, collette peters etc etc
het is maar net wat je zoekt en verwacht van een boek. Mijn nummer 1 eis, is dat de taarten of cupcakes netjes afgewerkt zijn en niet op een voor-de-hand-liggende manier zijn gedecoreerd. :)

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

:o Mijn bakbijbel is dit forum. Zoveel informatie past niet in één boek.... :Y

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

4

Hi!
Hummingbirds heb ik vaker gehoord :) Even naar googlen dus!
Verder nog boeken met bijvoorbeeld basisdingetjes in omschreven als bloemen?

5

Absoluut dit forum!! En verder heb ik in het begin heel veel gehad aan Peggy Porschen.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Qua bakken varieer ik vooral met cupcakes en vullingen en is mijn bakbijbel echt Cupcakes van Martha Stewart: ALLES uit dat boek is verrukkelijk!
Qua decoreren heb ik niet echt 1 boek als aanrader: inderdaad het hele forum en zo ongeveer alles wat daarop ook aan boeken voorbij komt :+

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Ik ben ook nog op zoek naar een paar goede bakboeken.
Hummingbird staan heerlijke dingen in, alleen vind ik er niet zo heel veel recepten in staan.
Mijn 1e bakboek was Hapiness is a cupcake, vind ik ook een heel fijn boek!
Er zitten 2 boekjes in, 1 met basics met uitleg over ingredienten, toppings, marsepein, fondant, technieken etc.
In het andere boekje zitten heel veel cupcake recepten.
Aanrader!

8

Hi Angelfire,
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken! Wellicht die dan  :/  Er is ook zo veel keuze!! Maarja, wat is nou goed, dat zie ik echt nog niet hoor!
Basis uitleg vind ik erg interessant, en belangrijk. Dan snap ik tenminste wat en waarom ik het gebruik :)
Overigens: Mijn aller aller eerste cupcakes versierd vandaag!!
Groetjes,
Bianca!

9

Ik ben begonnen met het boek van de koekjesfee (ondertussen zijn het er al twee). Vond ik een heel aangenaam duidelijk boek om te beginnen met decoreren (zowel koekjes, cupcakes als taarten). Ik ben fan!